اردبیل؛

اردبیل در تولید چغندر قند نیاز 100 درصد کشور را برطرف می‌کند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده مشخص شده است که استان اردبیل در تولید چغندرقند نیاز ۱۰۰ درصد کشور را برطرف می کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ عدیل سروی در حاشیه جلسه برنامه‌ریزی توسعه صادرات سیب‌زمینی در اردبیل اظهار داشت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده مشخص شده است که استان اردبیل در تولید چغندرقند نیاز 100 درصد کشور و در تولید بذر ذرت 80 درصد نیاز کشور را برطرف می‌کند.

وی با اشاره به اینکه استان اردبیل 16 محصول اساسی کشور را تولید می‌کند٬ افزود: استان اردبیل در تولیدات 16 محصول اساسی رتبه زیر 10 در کشور را دارد ولی عملکرد کشاوزران و مزرعه‌داران در صادرات راضی‌کننده نیست و بایستی در این مورد اقدامات اساسی انجام شود تا بتوانیم توان صادراتی کشاورزان و مزرعه‌داران را افزایش دهیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: بسیاری از محصولات تولیدی استان اردبیل قابلیت صادراتی دارد ولی تاکنون عملیات صادراتی کافی نبوده است و بایستی دستگاه‌های مربوطه در این مورد اهتمام ویژه‌ای داشته و اقدامات مهمی انجام دهند.

سروی تصریح کرد: بیش‌تر مشکلات مربوط به امور صادرات به ناآگاهی‌ها و نداشتن مهارت کافی مربوط است که در این راستا همکاری‌هایی با اتاق بازرگانی برای پیشرفت صادارات خواهیم داشت تا با استفاده از قوانین مشخص بتوانیم همگان را از امور مربوط به صادرات آگاه سازیم.

وی در ادامه افزود: سازمان جهاد کشاورزی اردبیل برای توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی راه‌اندازی شده است و باید در نظر داشت که صنایع تبدیلی می‌توانند مدت ماندگاری محصولات را افزایش دهند و تجار می‌توانند فرصت صادراتی بیشتری در اختیار داشته باشند.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: اردبیل ، تولید ، چغندرقند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار