شهرکرد؛

آغاز کشت کلزا در اراضی چهارمحال و بختیاری

کشت کلزا در بیش از 2 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری، از آغاز کشت کلزا در بیش از 2 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان در راستای نیل به خودکفایی تولید روغن در کشور و اصلاح و بهبود وضعیت خاک در مزارع خبر داد.

حمیدرضا دانش با بیان اینکه امسال وزارت جهادکشاورزی بسته حمایتی ویژه برای کلزا کاران در نظر گرفته است افزود: بذر یارانه ای 50 درصدی، ارائه تسهیلات 12 و نیم درصدی به ازای هر هکتار 25 میلیون ریال، بیمه 100 درصد رایگان و پرداخت 50 درصد هزینه خرید دستگاه خطی کار کلزا تا سقف 75 میلیون ریال از جمله حمایتهای وزارت جهاد کشاورزی می باشد.

وی از متقاضیان کشت کلزا خواست جهت دریافت بذور و انعقاد قرارداد کشت به مراکز خدمات جهادکشاورزی و مدیریت های جهادکشاورزی در استان مراجعه کنند.

به گفته دانش؛ کشت کلزا در نقاط مختلف استان چهارمحال و بختیاری تا پایان شهریور و در شهرستان لردگان تا 20 مهرماه ادامه دارد.

کلزا (Brassica napus) گیاهی با مصارف خوراکی است که در شرایط مساعد دمایی و رطوبتی و مناطق معتدله رشد می کند و یکی از با کیفیت ترین دانه های روغنی به شمار می رود.

انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.