بازداشت یک سوم مفسدان مالی تحت تعقیب دولت چین در سراسر جهان

دولت چین با کمک پلیس بین‌الملل تاکنون موفق شده است 33 نفر از 100 فرد فراری تحت تعقیب به اتهام فساد مالی را بازداشت کند.

بازداشت یک سوم مفسدان مالی تحت تعقیب دولت چین در سراسر جهان
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، یک مقام ارشد مبارزه با فساد از حزب حاکم کمونیست چین اعلام کرد این کشور تاکنون موفق شده است یک سوم از افرادی که نام آن‌ها در فهرست 100 مضنون اصلی فساد مالی وجود دارد را بازداشت و به کشور بازگرداند. 

چین در سال 2014 فهرست مذکور را منتشر کرد و آن را در اختیار پلیس بین‌الملل (اینترپل) قرار داد. از آن زمان 33 نفر از این افراد که به خارج از کشور گریخته بودند، بازداشت شده‌اند.

دو سال پیش هیئتی برای رسیدگی به مفاسد مالی و تعقیب اختلاس‌گران در چین تشکیل شد. از آن زمان هزار و 915 نفر از متهمان فراری، از بیش از 70 کشور مختلف و همچنین یک میلیارد و 120 میلیون دلار به این کشور بازگردانده شده است.   

از زمانی که «شی جین‌پینگ،» رئیس‌جمهور چین، مبارزه با فساد مالی ریشه‌دار در این کشور را آغاز کرد، پکن همواره از نهادهای بین‌المللی خواسته است برای استرداد مظنونان همکاری کنند. 

اما کشورهای غربی چندان تمایلی به همکاری نشان نداده‌اند. آن‌ها مدعی‌اند علت این بی‌علاقگی، بدرفتاری با متهمان و خودداری پکن از ارائه شواهد کافی مبنی بر مجرم بودن این افراد است.

کمیسیون مرکزی بازرسی مقررات چین اعلام کرد کشورهای عضو گروه 20 که به تازگی در شهر «هانگژو» جمع شده بودند، با ایجاد مرکزی در چین برای تعقیب مفسدان مالی و تصرف اموالشان در کشورهای دیگر موافقت کردند. بنابر اعلام گروه 20، این مرکز بر اساس اصول بین‌المللی فعالیت خواهد کرد.

انتهای پیام/  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار