باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می دهد؛

پاسخ ارتش کره‌شمالی به لفاظی آمریکا/موشک‌های بالستیک "رودونگ" دوباره شلیک شدند + تصاویر

موشک های بالستیک "رودونگ" از منطقه ای واقع در جنوب "پیونگ یانگ"، پایتخت کره شمالی شلیک شدند.

به گزارش  خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ارتش کره شمالی در سال جاری میلادی، چندین آزمایش موشکی انجام داده که بخشی از آن‌ها به دلیل مقابله با زیاده‌خواهی آمریکا در منطقه شرق آسیا انجام شده است. 

منابع رسانه‌ای می‌گویند ارتش کره شمالی، دست‌کم در 6 ماه اخیر، ده آزمایش موشکی انجام داده که در این آزمایش‌ها از موشک‌های "دریا به سطح" و "سطح به سطح" استفاده شده است. 

پاسخ ارتش کره‌شمالی به لفاظی آمریکا/موشک‌های بالستیک

در روزهای اخیر، نشست گروه 20 درباره مسائل منطقه‌ای و جهانی، از جمله مهم‌ترین اخباری بوده که رسانه‌ها به آن پرداخته بودند. در این نشست، کره شمالی از سوی آمریکا به شدت تهدید شد و بحث استقرار سامانه‌های دفاع ضدّموشکی نیز در نزدیکی مرزهای "پیونگ یانگ" مطرح گردید. 

**ارتش کره شمالی 3 موشک بالستیک آزمایش کرد 

با گسترش تهدیدات آمریکا، "کیم جونگ اون" تصمیم گرفت تا بار دیگر موشک‌های بالستیک را روی لانچر بفرستد و 3 موشک بالستیک سطح به سطح و دریا به سطح شلیک شد. 

کیم جونگ اون معتقد است که باید مسیر پیشرفت‌های موشکی ادامه یابد و توان نظامی کره شمالی گسترده‌تر شود. وی، اخیراً نیز در جریان بازدید از یگان‌های موشکی ارتش کره شمالی، بر لزوم افزایش توانمندی هسته‌ای تأکید کرد. 

گزارش‌ها نشان می‌دهد "پیونگ یانگ" موشک‌های بالستیک خود را از نزدیک پایتخت به سمت دریای ژاپن شلیک کرده و این اقدام، کمی پس از تهدید آمریکا علیه کره شمالی صورت گرفته است. 

پاسخ ارتش کره‌شمالی به لفاظی آمریکا/موشک‌های بالستیک

ارتش کره جنوبی درباره آزمایش موشک بالستیک ارتش کره شمالی می‌گوید: سه موشک بالستیک آزمایش شده "پیونگ یانگ"، از نوع "رودونگ" با برد حدود 1000 کیلومتر بوده که  یکی از آن‌ها در یک منطقه دفاع هوایی ژاپن فرود آمده است.

پاسخ ارتش کره‌شمالی به لفاظی آمریکا/موشک‌های بالستیک

موشک‌های بالستیک "رودونگ" از منطقه‌ای واقع در جنوب "پیونگ یانگ"، پایتخت کره شمالی شلیک شدند. زمان پرتاب این موشک‌ها نیز اندکی قبل از ظهر روز دوشنبه به وقت محلی اعلام شده است. 

**واکنش مقامات آمریکایی، کره‌ای و ژاپنی به پرتاب موشک‌های بالستیک کره شمالی 

"پارک گئون های"، رئیس جمهور کره جنوبی اخیراً در دیدار با "شی جین پینگ" همتای چینی خود اعلام کرد: چهارمین آزمایش هسته‌ای و آزمایش‌های موشکی کره شمالی، چالشی برای روابط میان سئول و پکن به شمار می‌رود. مقامات کره جنوبی معتقدند که تحرکات نظامی کره شمالی به صلح و ثبات در منطقه شبه جزیره کره و نیز منطقه شمال شرق آسیا آسیب زده است. 

البته ژاپن نیز از پرتاب این موشک‌های کره شمالی به شدت عصبانی شده و "شینزو آبه" نخست وزیر ژاپن اعلام کرده که آماده است با "سئول" برای مقابله با تحرکات نظامی "پیونگ یانگ" همکاری نماید. 

کاخ سفید، دیگر منتقد آزمایش‌های موشکی کره شمالی است. وزارت امور خارجه آمریکا ضمن محکوم کردن پرتاب سه موشک بالستیک از سوی کره شمالی به دریای ژاپن، از پیونگ یانگ خواست از این پرتاب‌ها و گفتن سخنانی که باعث افزایش تنش در منطقه می‌شود، دست بردارد.

"جان کربی" سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا می‌گوید: کره شمالی با این پرتاب‌های بی‌ملاحظه، حمل و نقل هوایی غیرنظامی و تجارت دریایی را در منطقه به خطر می‌اندازد.

"باراک اوباما"، رئیس جمهور آمریکا نیز درباره آزمایش‌های موشکی کره شمالی عنوان داشت: اقدامات «تحریک‌آمیز» کره شمالی هیچ سودی جز انزوای بیشتر این کشور ندارد.  وی تصریح کرد:"کره شمالی باید درک کند که ماجراجویی‌هایش سبب منزوی‌تر شدن آن می‌شود، یکی از مأموریت‌های ما حمایت از هم‌پیمانان در جنوب شرق آسیاست."

رئیس جمهور آمریکا مدعی شد: التزام ما به دفاع از کشورهای آسیای جنوب شرقی هرگز تضعیف نخواهد شد و در دفاع از حقوق شرکایمان در کنارشان خواهیم بود.

البته  دو آزمایش موشکی کره شمالی هم در ماه‌های جولای و آگوست انجام شده است که علت آن، برگزاری رزمایش مشترک "سئول-واشنگتن" بوده است. برای مثال در ماه گذشته، موشکی با برد 500 کیلومتر شلیک شد و در ماه جولای هم سه موشک بالستیک "رودودنگ" و "اسکاد" از سوی ارتش کره شمالی شلیک شدند. 

اقدامات تهدید آمیز آمریکا در شبه جزیره کره عمدتاً با پاسخ موشکی "پیونگ یانگ" مواجه می‌شود و همین موضوع(مقابله با "امپریالیسم" مبتنی بر "میلیتاریسم" آمریکایی) سبب وضع تحریم‌های جدید علیه کره شمالی شده است. 

گزارش از محمد زرچینی 

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۳ ۱۷ شهريور ۱۳۹۵
بهترین کارو کره شمالی میکنه
غربیا خیلی ترسو تر ازین حرفا هستن که نشون میدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۷ ۱۷ شهريور ۱۳۹۵
تاماهم سپاه روداریم باکی ازآمریکانداریم
Iran (Islamic Republic of)
س-فدوی
۱۱:۳۱ ۱۷ شهريور ۱۳۹۵
تاما سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران وارتش جمهوری اسلامی ایران ونیروهای امنیتی وانتظامی سربلند را داریم باکی از هیچ دشمن داخلی وخارجی نداریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۱ ۱۷ شهريور ۱۳۹۵
دمشون گرم
آخرین اخبار