سنگلج را به بیراهه برده‌اند

کارگردان نمایش «پرتره مرد ریخته» از جایگاه تماشاخانه سنگلج و وضعیت اجرای مونولوگ‌ها در کشور گفت.

آراز باسقیان کارگردان نمایش «پرتره مرد ریخته» در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  در خصوص تغییر ماهیت تماشاخانه سنگلج  عنوان کرد: سنگج را به بیراهه برده‌اند اما سعی بر این است تا نمایش‌های سنتی در تماشاخانه سنگلج روی صحنه برود و این اتفاق خیلی وقت است که نمی‌افتد و فقط بویی از این گونه نمایشی را برده‌اند.

وی افزود: سنگلج از همه لحاظ سالن خوبی به حساب می‌آید و از طرفی افرادی چون مرحوم داوود رشیدی؛ بهزاد فراهانی و غیره در این سالن روی صحنه رفته‌اند.

باسقیان با بیان اینکه تا به حال در ایران پرتره نگاری مونولوگ نداشته‌ایم، عنوان کرد: مونولوگ‌های که روی صحنه تئاتر به نمایش در می‌آیند بدترین نوع اجرای نمایشی در این شیوه است زیرا همه آن انتزاعی بوده و صادقانه نوشه نمی‌شود.

وی در خصوص نمایش خود گفت: داستان عبدالحسین نوشین بنیان گذار تئاتر نوین ایران است که قصه او را در دو پرده روی صحنه تئاتر نشان می‌دهیم.

باسقیان افزود: پرده اول مربوط به زندگی نوشین در سال 1331 یعنی دوره فرار است و پرده دوم زندگی قبل از مرگ یعنی 20 سال بعد را نشان می‌دهد.

وی در خصوص انتخاب بازیگر این نمایش مطرح کرد: از آنجایی که نمایش مونولوگ بوده اما چند نقش گذاشتیم به همین جهت احتیاج به یک بازیگر قوی و کار بلد داشتیم که انتخابی بهتر از اصغر همت ندیدم.

گفتنی است نمایش «پرتره مرد ریخته» از 15 شهریور بمدت 30 شب با بازی اصغر همت در تماشاخانه سنگلج ساعت 19:30 روی صحنه می‌رود.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار