در آخرین روزهای سال آبی اعلام شد؛

کاهش بارندگی 10 استان نسبت به سال گذشته

آمار بارش‌ها در آخرین روزهای سال آبی نشان می‌دهد 10 استان کشور در مقایسه با سال آبی گذشته با کاهش بارندگی مواجه بودند.

به‌گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، امسال از نظر بارش‌های سراسری سال پرآبی نام گرفته است؛ اما بر اساس اطلاعات ایستگاه‌های بارن‌سنجی شرکت مدیریت منابع آب ایران، از ابتدای مهرماه سال گذشته تا 10 شهریور ماه سال جاری،‌ 10 استان از 31 استان کشور در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با کاهش بارندگی روبرو بوده‌اند.

بر اساس این گزارش، استان‌های یزد با 40 درصد و اردبیل با 3 درصد کاهش بارندگی، بیشترین و کمترین درصد بارش‌ها در کشور را داشتند.

بنابراین گزارش، استان‌های اصفهان و سیستان و بلوچستان به ترتیب پس از یزد، با 27 و 20 درصد کاهش بارندگی،‌ حائز رتبه‌های دوم و سوم از نظر کاهش بارش بوده‌اند.

این گزارش می‌افزاید، پس از یزد، اصفهان و سیستان و بلوچستان، استان‌های چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، کرمان، گیلان، آذربایجان شرقی، سمنان و اردبیل به ترتیب با 19، 15،‌ 9، 8، 8 و 3 درصد کاهش بارندگی به ترتیب حائز رتبه‌های 4 تا 9 از نظر کمبود بارش در سطح کشور بوده‌اند.

‌ بر اساس این گزارش، کل بارش‌های کشور از ابتدای مهرماه گذشته تا 10 شهریور ماه جاری، 11 هزار و 388 میلیمتر بوده که استان گیلان با 1045.3 میلیمتر بیشترین بارش و یزد با 60.7 میلیمتر کمترین بارش‌های کشور را داشته‌اند.

انتهای پیام/
برچسب ها: بارندگی ، بارش ، سال آبی ، گیلان ، یزد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار