درمراسم افتتاح نمایشگاه «لاله‌های سفید» ویژه شهدای منا مطرح شد؛

لزوم تشکیل کمیته حقیقت یاب در بررسی فاجعه منا/عربستان باید ثابت کند، این فاجعه از پیش طراحی نشده بود

قائم مقام بنیادشهید وامور ایثارگران برلزوم تشکیل کمیته حقیقت یاب برای بررسی زوایای مختلف فاجعه منا تاکیدکرد.

لزوم تشکیل کمیته حقیقت یاب برای بررسی فاجعه منا/عربستان باید ثابت کند، این فاجعه، از پیش طراحی نشده بودبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،سردار محسن انصاری در  مراسم افتتاح نمایشگاه لاله های سفید(ویژه شهدای منا) با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای انقلاب، شهدای مدافع حرم و شهدای منا، مسجدالحرام و شهدای حج خونین سال 1366اظهارداشت: این روزها در سالگرد فاجعه تلخی قرار داریم که جهان اسلام را عزادار کرد و غم جانکاه آن اتفاقات از دل مسلمانان پاک نشده است.

وی در ادامه افزود: فاجعه‌ای که سال گذشته رخ داد اتفاقی بود که کارشناسان امور کنترل اجتماعات از روز اول احتمال از پیش طراحی‌شده بودن آن را منتفی نمی‌دانند و دولت عربستان سعودی باید ثابت کند که این فاجعه، از پیش طراحی نشده بود و حادثه بوده است.

قائم‌مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به مواضع محکم و انقلابی اتخاذ شده از سوی مقام معظم رهبری در خصوص فاجعه منا تصریح کرد: از جانب خانواده‌های شهدای منا و مسجدالحرام از رهبر معظم انقلاب تشکر می‌کنم که با مواضع و اقدامات انقلابی خود که روز گذشته در پیام خود به مسلمانان سراسر جهان نیز بار دیگر آن‌ها را تکرار کردند و در سال گذشته همین مواضع باعث بازگشت پیکر مطهر شهدای منا به کشور و حفظ احترام حجاج ایرانی در عربستان شدند.

سردار انصاری گفت: مقام معظم رهبری با اقدام پدرانه خود اجازه دفن پیکر مطهر شهدای منا در گلزارهای شهدای سراسر کشور را صادر کردند و در طول یک سال گذشته بارها و بارها خانواده های محترم شهدای منا را به حضور پذیرفته و مورد محبت قرار داده اند.

وی با تأکید بر لزوم تشکیل کمیته حقیقت‌یاب برای بررسی زوایای مختلف فاجعه منا گفت: سال گذشته چند هزار نفر از بهترین مردم جهان، در بهترین اوقات و بر روی بهترین زمین خدا و در پوشش بهترین لباس به شهادت رسیدند و امروز مطالبه جهان اسلام مشخص شدن ابعاد این فاجعه و مشخص شدن مقصرین و مجازات آن‌هاست، هرچند دولت سعودی تاکنون حتی نتیجه بررسی کمیته درون حکومتی خود را در خصوص فاجعه منا اعلام نکرده است.

وی با بیان برنامه‌های انجام‌شده در خصوص بزرگداشت شهدای منا گفت: با تشکیل ستادی در مرکز به ریاست حضرت حجت الاسلام والمسلمین شهیدی و با مشارکت 12 سازمان امور مربوط به برگزاری مراسم ویژه بزرگداشت شهدای منا در ایام دهه ذی‌الحجه برنامه ریزی شده است و برنامه‌های گوناگونی برای این ایام در نظر گرفته شده است، اما نمی‌توان این نکته را از نظر دور داشت که هرقدر هم برنامه و همایش برای این شهدا تدارک دیده شود، بازهم نمی‌توان مظلومیت شهدای منا را که در دمای 54 درجه با آن شرایط نامساعد مانند امام حسین (ع) با لبی تشنه به شهادت رسیدند را به‌خوبی منعکس کرد.

سردار انصاری با اشاره به افتتاح نمایشگاه «لاله‌های سفید» ویژه شهدای منا و رونمایی از یادمان شهدای منا گفت: امروز باید با انواع فعالیت ها و اقدامات از جمله با زبان هنر جلوی فراموش‌شدن فاجعه منا را گرفت و این جمله مقام معظم رهبری که فرموده بودند «نگذارید فاجعه منا فراموش شود» را همواره سرلوحه امور قرار داد و هنرمندان متعهد نگذارند فاجعه منا فراموش شود.

وی در پایان گفت: نمایشگاه «لاله‌های سفید» در بردارنده بیش از 100 اثر در رشته‌های گوناگون هنری از جمله عکاسی، نقاشی، حجم و گرافیک است. همچنین یادمانی که امروز رونمایی خواهد شدو در گلزارهای شهدای کشور قرار داده می‌شود و نام شهدای منا هر استان بر آن درج خواهد شد.

در پایان این مراسم، با حضور سردار انصاری و خانواده‌های معظم شهدای منا نمایشگاه «لاله‌های سفید» افتتاح و یادمان شهدای منا نیز رونمایی شد.

گفتنی است، این نمایشگاه تا اوایل مهرماه سال جاری پذیرای عموم مردم خواهد بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار