شاخص عمده نفت به پایین ترین میزان ثبت شده رسید

شاخص بهای ارسال نفت خام نیز همچون بهای نفت خام، کاهش شدیدی داشته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اویل پرایس، بازار نفت هنوز در وضعیت تردید به سر می برد و شاخص های عمده آن از جمله بها، در حال سقوط شدید هستند.

اخبار این هفته نشان می دهد که دردسرها هنوز ادامه دارد. یکی از شاخص های عمده نفت، پس از افت خود در سال 2016،  به پایین ترین حد خود رسیده است.

این شاخص، بهای ارسال نفت است. بهای ارسال محموله های نفتی از بندر روتردام هلند تا سنگاپور، به پایین ترین میزان ده سال اخیر خود رسیده است.

روز دوشنبه پلاتس گزارش داد بهای ارسال نفت توسط کشتی های نفت کشی که از هلند به سنگاپور می روند، تا روز جمعه حدود 2 میلیون و 250 هزار دلار کاهش داشته است. این بها، کمترین بها را از ژانویه سال 2006 تا کنون نشان می دهد.

بهای نفت در مقایسه با آخرین ارزیابی، 200 هزار دلار کاهش یافته است و حاکی از افت 65 درصدی در مقایسه با ژانویه سال گذشته است. در آن هنگام، بهای ارسال با کشتی های نفت کش، حدود 6 میلیون و 400 هزار دلار بود.

مشکل اصلی در این میان، درست مانند بخش های دیگر بازار نفت خام، مازاد ظرفیت است. پلاتس به نقل از صاحب نظران صنعت نفت می گوید که در سال 2016، 24 فروند کشتی نفت کش جدید به ناوگان نفتی اضافه شده است، 13 نفت کش جدید تا پایان سال اضافه می شود و در سال 2017 نیز 39 نفت کش جدید به آن ها اضافه خواهد شد.

این میزان ظرفیت ارسال نفت خام، خارج از حد تصور است. بیشتر اقدامات مربوط به این فزایش، در روزهای رونق این کالا در چند سال اخیر انجام شده بود و باعث شد بازیگران عمده صنعت نفت، ناوگان خود را گسترش دهند.

اما به نظر می رسد که با سیل نفت کش ها روبه رو هستیم.این خبرها برای شرکت های ارسال کننده، بسیار بد و برای فروشندگان و خریداران نفت خام، بسیار خوب است.

با کاهش بهای ارسال، فروشندگان نفت، راه های جدیدی برای کسب منفعت به دست آورده اند. مثلا ماه میلادی گذشته، اولین محموله نفت آلاسکا وارد چین شد.

باید انتظار بهبود وضعیت صادرکنندگان نفت را، به ویژه در بخش های غیرمنتظره ای از جهان داشته باشیم. 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار