لزوم توجه به ساعات تدریس متناسب با برنامه درسی

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش از لزوم توجه به تمامی دروس در ساعات درسی متناظر آن و نگاه ویژه به تناسب بین انتخاب رشته و نیاز جامعه خبر داد.

مهدی نوید ادهم شورای عالی آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ از لزوم توجه به برنامه‌های درسی خبر داد و گفت: در تمامی مقاطع تحصیلی باید به تناسب و ساعات درسی که طبق مصوبه در نظر گرفته شده بها داده شود چرا که این برنامه‌ریزی کاملا کارشناسی شده و بر اساس نیاز‌های آموزش و پرورش تدوین شده است.

نوید ادهم ادامه داد: ارائه برنامه درسی به منزله الزام و رعایت ساعات در نظر گرفته شده است و نباید معلمان درسی را نسبت به درس دیگر برتر دانسته و خلل در ساعات درسی ایجاد کنند.

دبیر کل شورای آموزش و پرورش بیان کرد: در سیاست‌های آموزش و پرورش در تمامی مسائل از جمله رشته‌های تحصیلی در مقطع متوسطه دوم به توزیع متوازن توجه شده است یعنی در کنار علاقه باید نیازهای جامعه نیز متناسب با رشته‌های تحصیلی باشد.

وی افزود: آموزش متوازن مسئله‌ای است که علاوه بر برنامه‌ریزی‌های آموزش و پرورش نیاز به فرهنگ‌سازی بری خانواده‌ها نیز دارد.

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش عنوان کرد: طی سال‌های اخیر رشته تجربی از اولویت‌های اصلی دانش‌آموزان محسوب می‌شود در حالی که در آینده این تعداد فارغ‌التحصیل از نظر اشتغال با مشکل مواجه می‌شوند.

نوید ادهم گفت: باید آموزش معلمان، بازنگری کتاب‌های درسی و توجیه خانواده‌ها نسبت به رشته‌های تحصیلی مختلف توجه ویژه‌ای شود.


انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.