در روزهای اوج‌گیری نفت، بهای طلا ثابت ماند

درحالیکه بهای نفت در بازارهای جهانی بار دیگر افزایش یافته است، طلا روزهای باثباتی را پشت سر می‌گذارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ پس از آنکه ارقام صنعتی نشان داد سهام نفت خام به کمترین سطح در سه دهه اخیر رسیده است، بهای نفت در معاملات روز پنجشنبه بیش از 1.5 درصد افزایش یافت.

تولیدات نفت خام آمریکا در هفته گذشته کاهش کم‌سابقه 12.1 میلیون بشکه‌ای را در روز تجربه کرد. آمارهای منتشر شده از سوی موسسه امریکن پترولیوم نشان می‌دهد در روزهای آتی فقط 200 هزار بشکه در روز به حجم تولیدات نفتی آمریکا اضافه خواهد شد و باز نمی‌تواند نیاز کامل بازار را تامین کند.

دولت آمریکا در پایان معاملات روز پنجشنبه رقم رسمی تولیدات نفتی این کشور را اعلام خواهد کرد و احتمالا شاهد کاهش شدید در بازه یک هفته‌ای از آوریل سال 1985 خواهیم بود.

بهای نفت اتی برنت برای تحویل در ماه نوامبر 76 سنت افزایش یافته و به 48 دلار و 74 سنت در هر بشکه رسید. این درحالیست که نفت برنت در معاملات روز چهارشنبه نیز 72 سنت افزایش بها را تجربه کرده بود.

بهای نفت آتی در بازار نفتی نیویورک موسوم به "نایمکس" نیز با 85 درصد افزایش به 46 دلار و 35 دلار در هر بشکه رسید.

بهای طلا در بازارهای جهانی نیز پس از 3 دهم درصد کاهش، در معاملات روز پنجشنبه ثابت ماند. بدون تغییر باقی ماندن بهای طلا پس از آن حاصل شد که ارزش دلار اندکی کاهش یافت. سرمایه‌گذاران در انتظار مشاهده نتیجه دیدار مقامات بانک مرکزی اروپا هستند که امروز برگزار می‌شود و سیاست‌های مالی جدیدی را تعیین خواهد کرد.

بهای هر اونس طلا در معاملات روز پنجشنبه همان هزار و 346 دلار و 40 سنت تعیین شد که تغییری نسبت به روز قبل نداشت. بهای آتی طلا در بازار نیویورک هم بدون نوسان، هزار و 350 دلار و 60 سنت تعیین شد.

ارزش دلار در برابر سبد ارزهای مهم جهانی با یک دهم درصد کاهش، 94 ممیز887 واحد ارزیابی شد. با تضعیف احتمال افزایش نرخ بهره بانکی آمریکا در آینده نزدیک، بهای طلا افزایش یافته بود. این احتمال با کاهش فعالیت‌های بخش خدماتی آمریکا در ماه اوت در میان کاهش‌های شدید تولیدات و سفارشات به کمترین میزان در 6 و نیم سال اخیر، شدت بیشتری گرفته است این آمار به رشد اقتصادی کند آمریکا اشاره دارد.

کندی رشد اقتصاد آمریکا، احتمال افزایش نرخ بهره بانکی آمریکا را تضعیف می‌کند؛ عاملی که موجب کاهش بهای طلا خواهد شد.

شاخص سفارشات جدید غیرکارخانه‌ای آمریکا در ماه اوت به کمترین سطح از ماه دسامبر 2013 نزول کرده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار