ملاقات کوتاه رئیس‌جمهور آمریکا با همتای فیلیپینی خود در حاشیه اجلاس لائوس

بنابر اعلام مقامات فیلیپینی، رئیس‌جمهور این کشور سرانجام پس از لغو ملاقات نخست، توانست با باراک اوباما دیدار و گفتگو کند.

ملاقات کوتاه رئیس‌جمهور آمریکا با همتای فیلیپینی خود در حاشیه اجلاس لائوس
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از «سی‌بی‌اس نیوز،» «پرفکتو یاسای،» وزیر خارجه فیلیپین، اعلام کرد در حاشیه اجلاسی در لائوس باراک اوباما با «رودریگو دوترته،» رئیس‌جمهور جدید کشورش، دیدار و گفتگو کرد.

یاسای گفت: دو طرف در سالن برگزاری مراسم شام با یکدیگر دیدار کردند و آخرین افرادی بودند که آنجا را ترک کردند. این گفتگو، نشانگر روابط بسیار قوی دو متحد است. پایه این رابطه تاریخی است و هر دو طرف به خوبی به این مسئله آگاهند. بسیار خوشحالم که این ملاقات رخ داد.

سخنگوی وزارت خارجه فیلیپین نیز به صورت جداگانه از این دیدار دو طرفه خبر داد؛ اما اعلام کرد راجع به جزئیات آن اطلاعی ندارد. 

بنابر اعلام خبرنگار سی‌بی‌اس نیوز، یک مقام کاخ سفید نیز این خبر را تأیید کرد و گفت اوباما و دوترته پیش از شام اجلاس انجمن ملل آسیای جنوب شرقی (آ‌سه‌آن) با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند. با این وجود کاخ سفید هنوز به طور رسمی این خبر را تأیید نکرده است.

بنابر این مطلب، اوباما و دوترته به صورت جداگانه سر میز شام حاضر شدند و دور از یکدیگر نشستند. هنگام برگزاری مراسم شام به نسبت طولانی که حدود یک ساعت و 20 دقیقه طول کشید نیز با یکدیگر گفتگویی نداشتند.   

قرار بود رئیس‌جمهور آمریکا با همتای فیلیپینی خود روز سه‌شنبه دیدار کند. اما این ملاقات پس از آن که دوترته اوباما را «حرام‌زاده» خواند و تهدید کرد در صورتی که وی درباره کشتن دلالان و مصرف‌کنندگان مواد در فیلیپین ابراز نگرانی کند به وی فحاشی خواهد کرد، از جانب طرف آمریکایی لغو شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۷ ۱۸ شهريور ۱۳۹۵
آقااجازه! این رئیس جمهورفلیپین یا تبارشناسه و علم انساب بلده، یا غیبگوست!!!
آخرین اخبار