همدان؛

وجود 3 هزار جوان بیکار در رزن

فرماندار رزن گفت: بیش از 3 هزار جوان بیکار در این شهرستان وجود دارد.

وجود 3 هزار جوان بیکار در رزن

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛.فرماندار رزن در همایش اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی این شهرستان با بیان اینکه شهرستان رزن در  اقتصاد مقاومتی پیشتاز بوده است، افزود: شهرستان رزن در بسیاری از زمینه‎ها در سطح استان و کشور دارای موقعیت مطلوبی است.

 حسینی گفت: در برگزاری همایش کارآفرینی به دنبال این هستیم که تعدادی از افراد جویای کار در ارتباط با مشاغل مختلف شروع به کار کرده و با الگوبرداری دیگر افراد شاهد کاهش بیکاری به عنوان یکی از معضلات جدی شهرستان باشیم.

وی افزود: در شهرستان رزن طبق آمار کاریابی این شهرستان 802 فارغ‎التحصیل و بیش از 3 هزار جوان بیکار وجود دارد.

فرماندار رزن از تبدیل شهر رزن به شهر چیپس‎ها خبر داد و ادامه داد: در صورت راه‎اندازی این طرح برای یک‎هزار و 200 نفر شغل پایدار ایجاد خواهد شد.

وی تصریح کرد: به دنبال خروجی مناسب از برگزاری همایش کارآفرینی هستیم و سرنوشت این همایش را رصد خواهیم کرد.

در ادامه مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان همدان با بیان اینکه کارآفرینی و تعاون رویکردی میان‎بر در اقتصاد مقاومتی است، گفت: در پی  این هستیم آسیب‎پذیری کشور در مباحثی همچون تحریم‎ها کاهش یابد.

احمد توصیفیان در ادامه سه رکن مهم در تحقق اقتصاد مقاومتی را تحول در مردم، دولت و تحول در نخبگان عنوان کرد و افزود: نقطه عطف تحول و توسعه کشورهای توسعه‎یافته به خاطر مدیریت زمان، کار مفید و اثربخش و همت عالی آنهاست.

مدیرکل هماهنگی سرمایه‎گذاری استانداری همدان نیز در ادامه همایش عنوان کرد: سهم ایران از پیشرفت و توسعه در دنیا گرفته نشده است در صورتی که دارای منابع غنی و گسترده است.

مهرداد موسوی با بیان اینکه باید در اقتصاد یک بازنگری صحیح صورت گیرد، در خصوص رواج اقتصاد خصوصی خاطرنشان کرد: تجربه نشان داده در اقتصاد دولتی پیشرفت و توسعه صورت نمی‎گیرد.

وی با بیان اینکه هر چه سریعتر باید از وضعیت اقتصاد دولتی خارج و اقتصاد خصوصی را رواج دهیم، در ادامه سخنانش افزود: سیاست کلان دولت تدبیر و امید رسیدگی به مشکلات جوانان به خصوص کار جوانان است.

مدیرکل هماهنگی سرمایه‎گذاری استانداری همدان گفت: در حوزه مهارت‌آموزی و اشتغال وجود عزم و اراده ملی، توجه به ظرفیت‎های بومی و منطقه‎ای در تحقق توسعه متوازن، هماهنگی بین دستگاه‎ها، مدیریت ظرفیت‌ها، توجه به تقویت آموزش‎های مهارتی فارغ‎التحصیلان دانشگاهی جویای کار و توسعه مشاغل خانگی از عواملی است که می‎تواند در پیشرفت ایران و رسیدن به جایگاه اقتصادی مطلوب موثر واقع شود.

در این همایش کارآفرینان نمونه استانی کشوری به بیان دیدگاه‎های خود در حوزه کارآفرینی واشتغال پرداختند و در پایان نیز از شرکت‏‎کنندگان که ایده برتری داشتند تجلیل شد.

انتهای پیام/د

برچسب ها: جوان ، بیکار ، همدان ، رزن ، شغل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.