ساماندهی توزیع رشته های دانشگاهی با توجه به طرح آمایش آموزش عالی

وزیر علوم از جزئیات طرح آمایش آموزش عالی و ساماندهی رشته ها و دانشگاه ها مطابق آن خبر داد.

محمد فرهادی وزیر علوم در گفت وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به طرح آمایش آموزش عالی گفت: از آنجا که گستردگی یا توسعه کمی خوبی در زمینه واحدها و موسسات آموزش عالی در کشور داشتیم بحث ساماندهی آنها بخصوص در فعالیت‌ها مطرح شد.

وی با بیان اینکه طرح مطالعاتی آمایش آموزش عالی بیش از یکسال و نیم پیش شروع شد، عنوان کرد: در این طرح مطالعاتی، پیشینه آموزش عالی وضع موجود، توزیع رشته ها مطابق نیازهای کشور در مناطق مختلف و امکانات پیرامون هر واحد مثل صنایع، مشاغل، جمعیت به‌صورت استانی و منطقه ای مطرح و بررسی شد.

فرهادی افزود: همچنین موضوع میزان رشد علمی، تعداد پذیرش دانشجویان درمقاطع مختلف، وضعیت مرجعیت علمی و ماموریت گرا بودن دانشگاه‌ها طبق سند چشم انداز و اسنادبالادستی در قالب آمایش آموزش عالی انجام و تقدیم شورای عالی انقلاب فرهنگی شد که خوشبختانه مورد تصویب قرارگرفت.

وزیر علوم با اشاره به ابلاغ طرح آمایش آموزش عالی اظهار داشت: در این طرح، کشور به 10 منطقه آموزش عالی تقسیم شده است، البته در کلان هم دانشگاهها به صورت محلی، منطقه ای، ملی و بین المللی تقسیم می شوند.

به گفته فرهادی، مشخص کردن مناطق به منظور این است که اختیارات و مدیریت های منطقه ای آموزش عالی به تدریج و همچنین ساماندهی و توزیع رشته ها متناسب با نیاز منطقه یا استان صورت گیرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار