نماینده مردم شبستر در مجلس:

زمان قطع یارانه‌ها اعلام شد

نماینده مردم شبستر در مجلس گفت: تا رسیدن به زمان «رشد سه درصد اقتصاد» و «کاهش نرخ بیکاری» هیچ طرحی برای کاهش و یا قطع یارانه‌ها اتفاق نخواهد افتاد.

 به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، 100 روز از آغاز دوره دهم مجلس شورای اسلامی سپری شده و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تلاش هستند تا مجلسی که مورد مطالبه ملت و خواست مقام معظم رهبری است به امر تقنین قوانین تسهیل امور مردم و آسایش و امنیت آنها بپردازد.
 
معصومه آقاپور اظهار داشت: پس از 100 روز از تلاش و قانونگذاری در دهمین مجلس شورای اسلامی در اولین نشست خبری خود به بیان مهم‌ترین اقدامات و پیگیری امور مهم حوزه انتخابیه خود پرداختم.
 
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس عضویت خود در این کمیسیون و همچنین شورای پول و اعتبار را یکی از مزیت‌های پیگیری لازم برای مسائل اقتصادی جامعه بیان کرد و خاطر نشان کرد: از زمان ورود به مجلس شورای اسلامی امور مربوطه در دو حوزه کلان وخرد تقسیم شد تا امور برنامه ریزی شده و منتج به نتیجه گردد.
 
آقاپورعلیشاهی فعالیت خود در منطقه را به سه دوره کوتاه مدت شش ماهه، میان مدت 12 ماهه و دراز مدت 24 ماهه تقسیم کرد و افزود: بی‌آبی، بیکاری و اولویت مسائل مختلف از برنامه‌های مهم و قابل پیگیری شده می‌باشد و تا زمانی‌که اقدام به عمل نرسد فعالیت‌ها نتیجه بخش نخواهد بود.
 
 وی آسفالت راه‌های برخی از روستاها را از مهمترین اقدامات خود بیان کرد و گفت: جذب اعتبار دو میلیارد ریالی برای اصلاح شبکه آبیاری روستای مزرعه و همچنین پیگیری جهت گاز رسانی به شش روستای باقیمانده شهرستان شبستر، از جمله پیگیری‌های وی در این دوره بوده است.
 
آقاپور تصریح کرد: پروژه تعریض جاده تسوج - شبستر با پیگیری جدی و پافشاری جهت جذب اعتبارات کافی درحال اجراست به طوری که پیشرفت سه ماهه پروژه با فعالیت دو سال گذشته برابری می‌کند.
 
وی تاکید کرد: بزرگراه سلماس - صوفیان که از سال 84 عملیات اجرایی آن آغاز شده است، باید تا اول سال 98 به طور کامل تمام شود.
 
نماینده شبستر حضور مسؤولان اجرایی در پای کار و پروژه‌ها را موجب تسریع در اجرای آنها دانست و خاطرنشان کرد: جذب اعتبارات بانکی برای بانک‌های شعب منطقه، جهت تزریق به بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی متوسط و کوچک از اقدامات لازم و در حمایت از تولید است که امیدواریم در رونق کسب و کار منطقه موثر واقع گردد.
 
دبیر فراکسیون زنان مجلس در بحث اقدامات انجام گرفته در حوزه زنان گفت: پیگیری طرح‌های مختلف برای اشتغال بانوان منطقه و ایجاد صندوق حمایت از زنان روستایی در استان از جمله مقدمات امر برای ایجاد کارآفرینی در زنان است.
 
نماینده مردم شبستر در مجلس، صراحت، صداقت و شفافیت را سه خصوصیت بارز مسئولان نام برد و افزود: کارهای تخصصی باید به افراد متخصص سپرده شود و نباید هرکسی در هر موضوعی نظر بدهد، تغییر مدیران اجرایی جزو وظایف شورای عالی اداری است و نماینده هیچ نقشی بجز مشاوره آن هم در مورد نیاز ندارد.
 
آقاپور در قسمتی از سخنان خود به موضوع نرخ تورم و یارانه‌ها نیز اشاره کرد و افزود: تلاش دولت و مجلس در کاهش فاصله نرخ بهره بانکی و نرخ بهره وری تولید کار ارزشمندی است تا رونق کسب و کار در جامعه اتفاق بیفتد.
 
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به تزریق اعتبار از طریق صندوق توسعه ملی اشاره کرد و اظهار داشت: با ایجاد سایت بهین یاب، قسمتی از گره واحدهای تولیدی، شناسایی و نیازهای آنها رفع گردید.
 
وی جذب سرمایه گذاری خارجی را و توجه به بازاریابی و صادرات کالاهای داخلی را  عامل موانع تولید دانست و اظهار کرد: صداقت و صراحت بخش خصوصی و رفع بروکراسی اداری عامل تعیین کننده در تولید و اشتغال است و مسئولان تلاش نمایند در جذب سرمایه جهت تولید، با رفع بورکراسی‌های اداری در این امر تسهیل کنند.
 
وی در پایان یارانه‌ها را نوعی حمایت از گروه‌های هدف و اقشار آسیب‌پذیر جامعه خواند و تصریح کرد: تا رسیدن به رشد سه درصد اقتصاد و کاهش نرخ بیکاری هیچ طرحی برای کاهش و یا قطع یارانه‌ها اتفاق نخواهد افتاد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۲ ۲۱ شهريور ۱۳۹۵
هر کاری می کنید لطفا رایانه هارو قطع نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۴ ۲۱ شهريور ۱۳۹۵
نماینده محترم واقعان خسته نباشی روستای ماازبی ابی رنج میبره....تشکرزحماتت.....ازطرف اهالی روستای مزرعه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۹ ۲۱ شهريور ۱۳۹۵
چقدر هم که این یارانه به اون اهداف مورد نظر اولیه که اعلام میکردن نزدیک شد !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۸ ۲۰ شهريور ۱۳۹۵
چندسال پیش یارانه بنا شد..بااین گرانی چرازیادش نمیکنن....پولدارشناسای کردن بدبختها چی..پول اونا زیادکنن...راست میگن...زیرخط شناسایی کن...بیشتربدن.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۰ ۲۰ شهريور ۱۳۹۵
اون که معلومه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۱ ۲۰ شهريور ۱۳۹۵
اگه یارانه را قطع کنین باید برم گدایی
همین نون خالی با چایی را هم نمیتونم بخورم ):
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۲ ۲۰ شهريور ۱۳۹۵
چرا يارانه تعلق گرفت به خاطر اينكه آب و برق و گاز گران شد در دوره احمدي نژاد ، حالا چندين برابر گران شده است هي قطع مي كنيم هي قطع مي كنيم هي قطع مي كنيم هي قطع مي كنيم راه افتاده است يعني چه اين چه جور اد اره كردن است ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۸ ۲۰ شهريور ۱۳۹۵
قطع کنین این چندرغازم ببینم به کجا می رسید با این پولا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۶ ۲۰ شهريور ۱۳۹۵
به خدا ما با پول یارانه داریم زندگی میکنیم.نقل قول از طرف دوستم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۱ ۲۰ شهريور ۱۳۹۵
45تومن همون بهترکه قطع بشه ماازدولت نیخوایم قطعشدکنه لطفا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۶ ۲۰ شهريور ۱۳۹۵
من که مستأجرم و حقوق مکفی ندارم اگه یارانه هم قطع بشه که دیگه باید برم گدایی کنم
درسته که مقدارش خیلی کمه، ولی باز همین خودش یه مکمل و تزریق عضلانی به پیکر زندگیه
آخرین اخبار