تولید 4 درصد علم نانو دنیا در کشور

معاون همکاری‌های بین الملل معاونت علمی و فناوری گفت:چهار درصد از علم نانو در جهان بوسیله محققان کشورمان تولید شده و این باعث انتقال تکنولوژی به خارج از کشور می شود.

 علی مرتضی بیرنگ معاون همکاری‌های بین الملل معاونت علمی و فناوری در گفت وگو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به کارگاه بین المللی علم و فناوری اظهار داشت:  هدف از این کارگاه آشنایی شرکت کنندگان با ساختار علم و فناوری کشور، زیرساخت‌های توسعه فناوری ، موضوع اقتصاد دانش‌بنیان و مسائل شرکت‌های دانش‌بنیان و درخواست‌ها و مطالبامعاونت علمی و فناوری است.

وی یاد آور شد: آشنایی با ظرفیت‌ها و نیازهای علمی و فناوری داخلی می‌تواند برای کارشناسان و دیپلمات‌های ایرانی در حوزه‌های دیپلماسی برای علم، فناوری و دیپلماسی بر پایه علم و استفاده از علم و فناوری برای اهداف دیپلماتیک بسیار مفید باشد.

بیرنگ  ادامه داد:  توسعه نانو تکنولوژی به عنوان یکی از حوزه های موفقیت کشور در توسعه فناوری نوین سبب شده تا روند تبادل و انتقال تکنولوژی از داخل به خارج از کشور برود و ایران 4 درصد تولید علم در زمینه نانو را در اختیار دارد.

معاون همکاری‌های بین الملل معاونت علمی و فناوری گفت : با برگزاری کارگاه های علمی ، علاوه بر اینکه دستگاه دیپلماسی کشور با موضوعات فناوری و تقاضاها و نیازهای جامعه علم و فناوری کشور آشنا می شود، می‌تواند از ظرفیت‌های علم و فناوری کشور و گفتمان آن در راستای توسعه تعاملات سیاسی و مناسبات دیپلماتیک با دیگر کشورها نیز استفاده کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.