معاون وزیر ارتباطات در استان کرمان تصریح کرد؛

حوزه فناوری اطلاعات عامل ایجاد فضای تازه برای اشتغال پایدار

براری در دیدار با استاندار کرمان گفت: باید از این فضای جدید در جهت ایجاد اشتغال پایدار و پویا، جذب سرمایه و خلق ثروت استفاده کنیم.

حوزه فناوری اطلاعات عامل ایجاد فضای تازه برای اشتغال پایداربه گزارش خبرنگار دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ مرتضی براری معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بعد از ظهر شنبه در دیدار با استاندار کرمان و سه هلدینگ بزرگICT، ارتباطات و فناوری اطلاعات را مبنا و زیرساخت توسعه دانست و افزود: با توجه به اقبال مردم به خدمات حوزه فناوری اطلاعات باید از این فضای جدید در جهت ایجاد اشتغال پایدار و پویا، جذب سرمایه و خلق ثروت با مشارکت بخش خصوصی استفاده کنیم.

وی از اشتغال به عنوان یکی از مهمترین دغدغه های مسئولان، مدیران و همه مردم یاد کرد و گفت: با توجه به اینکه حجم بازار حوزه ICT در پایان برنامه ششم توسعه بیش از 100 میلیارد دلار پیش بینی می شود، برنامه ریزی جهت تدوین و طراحی مدل توسعه ای بخش در استان به منظور نیل به اهداف فوق که همانا تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی است ضروری می باشد.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به وجود زیرساخت های مناسب در استان کرمان و پیش بینی افزایش سهم بخش تولید محتوا نسبت به شبکه، شرایط فعلی را شرایطی بسیار مناسب جهت خلق ثروت از طریق به کارگیری ایده ها و تولید محتوای بومی در استان دانست و یادآور شد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از طرح های هوشمندسازی در این استان حمایت می کند و این امر با استفاده از نیروی انسانی جوان و متخصص استان کرمان، محقق خواهد شد.

استاندار کرمان نیز در این دیدار ضمن اعلام آمادگی معین مناطق هشتگانه اقتصاد مقاومتی جهت همکاری با مجریان پروژه های بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات در اجرای پروژه های حوزه از قبیل شبکه هوشمند انرژی، ایجاد شهر هوشمند و .... را در استان کرمان ضروری دانست.

در پایان پس از ارائه تجربیات و سوابق پروژه های اجرایی توسط شرکت های حاضر، مقرر گردید مدل توسعه ای استان توسط کمیته ای متشکل از استانداری، اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان و نمایندگان شرکت ها تدوین و طراحی تا پس از انعقاد تفاهم نامه ای پروژه ها اجرایی گردند.

منبع روابط عمومی وزارت ارتباطات

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار