تحقق ماموریت گرایی دانشگاه‌ها با بازنگری رشته های تحصیلی

وزیر علوم از تحقق ماموریت گرایی دانشگاه‌ها با بازنگری رشته های تحصیلی و ایجاد 40 رشته جدید بین رشته ای و چند رشته ای تاکنون خبر داد.

محمد فرهادی وزیر علوم در گفت وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره بازنگری رشته های تحصیلی گفت: بازنگری رشته ها یکی از اقداماتی است که به ساماندهی و ارتقای کیفیت آموزش عالی و تحقق هدف ماموریت گرایی دانشگاهها و موسسات منجر می شود.

وزیر علوم با بیان اینکه بازنگری رشته ها از سال گذشته آغاز شده است، افزود: حدود 600 رشته تحصیلی در دستور کار بازنگری قرار گرفت که عمدتا عمر برنامه درسی آنها بیش از 10 سال وحتی برای برخی برنامه های آموزشی 30 سال هیچگونه بازنگری صورت نگرفته بود.

وی با اشاره به مرحله کنونی این بازنگری ها بیان کرد: خوشبختانه بیش از 500 مورد آنها بازنگری و روی سایت وزارت علوم قرار داده شده است.

فرهادی با بیان اینکه بازنگری های انجام شده به دانشگاهها ابلاغ و با مشارکت استادان و دانشگاهها در شورای عالی برنامه ریزی و شورای تحول علوم انسانی از امسال اجرا می شود، اظهار داشت: برنامه ریزی برای کارعملی، کارورزی و کارآموزی از جمله مواردی است که در بازنگری رشته ها مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

به گفته وزیر علوم هنوز بازنگری تعدادی از رشته های تحصیلی باقیمانده که آنها هم به زودی و در مراحل بعدی انجام می شوند.

وی درباره رشته های جدید بین رشته ای و چند رشته ای یادآور شد: این رشته ها برنامه های جدیدی بودند که مورد توجه قرار گرفتند و اکنون بین 30 تا 40 رشته تازه (عمدتا چندرشته ای) داریم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار