ریشه مشکلات تولید کنندگان ماهیان گرم آبی کجاست؟

مدیر عامل اتحادیه ماهیان گرم آبی گفت: دخالت سازمان شیلات در عوامل متعدد از قبیل قیمت گذاری، صادرات و برگزاری نمایشگاه از عمده ترین مشکلات تولیدکنندگان به شمار می رود.

ریشه مشکلات تولید کنندگان گرم آبی کجاست؟
حسن آقازاده مدیر عامل اتحادیه ماهیان گرم آبی در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص مشکلات تولیدکنندگان اظهار داشت: دخالت سازمان شیلات در عوامل متعدد از قبیل قیمت گذاری، صادرات و برگزاری نمایشگاه  از عمده ترین مشکلات تولیدکنندگان به شمار می رود.

وی افزود: تولیدکنندگان در خصوص  اخذ تسهیلات ابتدا باید به سازمان شیلات مراجعه و سپس سازمان آنها را به بانک های مربوطه معرفی و ارجاع نماید که این امر بر مشکلات فعلی آنها افزوده است.

به گفته آقازاده سالانه تولید ماهیان گرم آبی برای تولیدکنندگان 700 الی 800 میلیارد تومان هزینه دارد.
 نبود حمل و نقل تخصصی صادرات را زمین گیر کرد

مدیر عامل اتحادیه ماهیان گرم آبی در خصوص مشکلات صادرات عنوان کرد:نبود حمل و نقل تخصصی از جمله مشکلات عمده صادرکنندگان به شمار می رود.

وی ادامه داد: در حال حاضر صادرات به عراق به شدت افت پیدا کرده که اگر این روند ادامه یابد دچار مشکل خواهیم شد.

آقازاده از کاهش 15 الی 20 درصد قیمت ها خبر داد و گفت: در پی افت صادرات، قیمت‌ها در مقایسه با سال گذشته کاهش یافته است که امیدواریم طی ماه های آتی این روند بهبود یابد.


 پیش بینی وضعیت تولید تا زمان برداشت امکان پذیر نیست

مدیر عامل اتحادیه ماهیان گرم آبی در خصوص وضعیت تولید در سال جاری تصریح: وضعیت تولید در سال جاری به عوامل مختلفی از قبیل آب، هوا، غذا، تسهیلات جاری و قیمت نهاده ها بستگی دارد، از این رو تا زمانیکه برداشت صورت نگیرد نمی توان در خصوص میزان تولید پیش بینی نمود.

 وی گفت : سال گذشته میزان تولید ماهیان گرم آبی 145 هزارتن و صادرات کمتر از 18 هزارتن است.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار