اهواز؛

امضای تفاهم‌نامه بین هیات شمشیربازی خوزستان و فدراسیون عراق

بین هیات شمشیربازی خوزستان و فدراسیون عراق تفاهم‌نامه همکاری به امضا رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، نشست مشترکی امروز (سه‌شنبه) در اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان بین دبیر فدراسیون شمشیربازی عراق، معاون توسعه ورزش اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان و مسوولان هیات شمشیربازی خوزستان جهت انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین فدراسیون عراق و هیات شمشیربازی خوزستان برگزار شد.

در این نشست مظفر علیشائی، معاون توسعه ورزش اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان، اظهار کرد: ‌با استناد به مشترکاتی که بین استان خوزستان و کشور عراق وجود دارد، این تعهد را دادیم که به هر شکل ممکن بتوانیم آن‌چه به عنوان توانمندی در استان خوزستان وجود دارد به هم کیشان‌مان منتقل کنیم.

وی ادامه داد: این تفکر را داریم که هر چه هم دینی‌های‌مان قوی‌تر باشند بیشتر می‌توانند اسم تشیع را در عرصه‌های جهانی متجلی کنند و باعث سرافرازی اسلام شوند. در هرصورت این توانمندی در استان خوزستان وجود دارد که می‌تواند تجربیات خود را به کشورهایی از جمله عراق انتقال دهد.

علیشائی بیان داشت: خوزستان جزو استان‌های مطرح در شمشیربازی ایران است و این توانمندی جهت انتقال دانش به کشور عراق نیز وجود دارد. خوشبختانه شمشیربازی ایران توانست با عملکردی که در المپیک ریو داشت به مدال المپیک هم نزدیک شود و این احتمال وجود دارد که در المپیک توکیو بتوانیم صاحب مدال شویم.

معاون توسعه ورزش اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان خاطرنشان کرد: ‌فدراسیون شمشیربازی ایران نیز ارتباط نزدیکی با خوزستان دارد و کشور فدراسیون عراق می‌تواند مراودات خود را با فدراسیون ایران از طریق خوزستان انجام دهد.

علیشائی با اشاره به مفاد تفاهم‌نامه همکاری بین هیات شمشیربازی خوزستان و فدارسیون عراق، گفت: ‌برگزاری رویدادهای غیر رسمی از جمله اردوها و برگزاری مسابقات چند جانبه، بحث انتقال مربی، ‌داور، ‌مسوول فنی و بازیکن، ‌برگزاری مسابقات رسمی و برگزاری سمینارها و همایشات منطقه‌ای در دو کشور از مفاد این تفاهم‌نامه هستند.

وی بیان کرد:‌ چند مورد نیز باید به صورت پروژه‌ای انجام شوند که از جمله‌ آن بحث برگزاری مسابقات منطقه‌ای به مناسبت‌های مختلف است و ما این آمادگی را داریم که در دهه فجر چنین مسابقه‌ای بین شمشیربازان کشورهای ایران و عراق و حتی چند کشور دیگر برگزار شود.

همچنین زیاد حسن جاسم، دبیر فدراسیون عراق نیز در این نشست با تشکر از برگزاری این نشست از اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان و هیات شمشیربازی استان، گفت: باید بگویم شمشیربازی ایران معروف است و ‌ما می‌خواهیم همانند استان خوزستان کارمان را برای پیشرفت از رده سنی نونهالان آغاز کنیم تا در نهایت به المپیک برسیم.

وی ادامه داد: ما احساس نزدیکی خاصی به استان خوزستان داریم و برای همین پیش از حضور در مسابقات جام جهانی تهران، این‌جا را برای برگزاری اردو انتخاب کردیم.

دبیر فدراسیون شمشیربازی عراق گفت: ‌ان‌شاءالله تمامی مراحل تفاهم‌نامه و برنامه‌های در نظر گرفته شده را ادامه دهیم و همان‌طور که گفتم ما قصدمان این است که ابتدای کارمان را از رده سنی نونهالان آغاز کنیم و بعد تا رده‌های سنی دیگر نیز پیش برویم. به هرحال امیدوارم همکاری وسیعی به ویژه در رده سنی نونهالان بین فدراسیون عراق و هیات شمشیربازی خوزستان صورت بگیرد.

امیر کرمی‌مقدم، رییس هیات شمشیربازی خوزستان نیز در این نشست اظهار کرد: ‌جای بسی امید است که همکاری بسیار خوبی بین استان خوزستان و کشور عراق در زمینه ورزشی وجود داشته باشد. ما در گذشته نیز با هماهنگی اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان مسابقاتی را با کشور عراق داشته‌ایم و شناخت کلی نیز وجود دارد.

وی افزود: ‌ان‌شاءالله مدنظر داریم که چارچوب برنامه و همکاری‌های‌مان را با فدراسیون شمشیربازی عراق گسترش دهیم تا در نهایت به رشد دو طرفه در این رشته دست پیدا کنیم.

در پایان این نشست، تفاهم‌نامه همکاری بین هیات شمشیربازی خوزستان و فدارسیون عراق منعقد شد و قرار شد برای شروع کار مسابقات شمشیربازی آقایان به مناسبت دهه فجر در رشته سابر به صورت تیمی و انفرادی در استان خوزستان برگزار شود. همچنین مقرر شد که مسابقاتی هم در اسفندماه برای بخش بانوان برگزار شود.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.