سرسنگی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

اعتبار وزارت علوم برای نشریات دانشگاهی کافی نیست

معاون فرهنگی دانشگاه تهران گفت: وزارت علوم سالانه به منظور حمایت از نشریات، اعتباری را به دانشگاه‌ها اختصاص می‌دهد که این اعتبارات کافی نیست.

اعتبار وزارت علوم برای نشریات دانشگاهی کافی نیستمجید سرسنگی معاون فرهنگی دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان درباره تامین اعتبار نشریه‌های دانشگاهی اظهار داشت: موضوع نشریات دانشگاهی بحث مهمی است و قطعا اهمیت آن از دانشگاهی به دانشگاه دیگر متفاوت است.

وی افزود: دانشگاه‌های کوچک به واسطه داشتن نشریات محدودتر طبیعتا مشکلات کمتری نسبت به دانشگاه‌های بزرگی همچون دانشگاه تهران با بیش از 400 نشریه دانشگاهی خواهند داشت.

سرسنگی با بیان اینکه حمایت از نشریات دانشگاهی کار دشواری است، خاطرنشان کرد: وزارت علوم و فناوری سالانه به منظور حمایت از نشریات، اعتباری را به دانشگاه‌ها اختصاص می‌دهد که قطعا میزان این اعتبارات کافی نیست.

وی تاکید کرد: شاید میزان اعتبار برای دانشگاه‌هایی که نشریه آنها محدودتر است کافی باشد، بنابراین باید تدابیر اندیشده شود تا امسال با توجه به شرایط دشوار مالی دانشگاه‌ها نگاه ویژه‌ای به موضوع نشریات دانشگاهی شود.

سرسنگی خاطر نشان کرد: وظیفه پیگیری وضعیت نشریه‌های دانشگاهی بر عهده وزارت فرهنگ و ارشاد است اما معمولا به حوزه وزارت علوم تحقیقات هم مربوط می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار