ایلام؛

کاربران فضای مجازی مراقب رفتارخود باشند

کاربران فضای مجازی باید در استفاده از این فضاها برای خود محدودیت هایی را اعمال و تعریف کنند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛ قائم مقام رئیس کل دادگستری اعلام کرد :فضاهای مجازی باید القاکننده صبر، دوستی، رعایت شئون اخلاقی و دینی در سطح جامعه باشند و این فضاها به محلی برای تقویت بنیان های دینی و مذهبی بر پایه مفاهیم اسلام ناب تبدیل شود.

عمران علیمحمدی گفت: اشاعه پیام هایی با محتواهای الحادی و کفر، توهین به انبیا و اولیای الهی، شخصیت ها، ارکان و اهداف انقلاب اسلامی و تبلیغات حزبی برای گروه ها و احزاب با تفکر مارکسیستی ، غرب یا پوچ گرایانه در فضاهای مجازی جرم است.

وی افزود : گاه دیده می شود که در این فضاها برخی به جای انتقادهای محترمانه، سازنده و منطقی با لحن های اهانت آمیز به مسئولان نظام توهین می کنند که این امر نیز جرم محسوب می شود.

وی تاکید کرد: کاربران فضاهای مجازی باید قبل از عضویت در هر گروه یا حزبی نسبت به ماهیت، اهداف، ساز و کار و سیاست های این گروه ها و احزاب شناخت کامل داشته باشند وفریب القا و وعده های آنها را نخورند و عضویت در احزاب و گروه های معاند جرم است.

قائم مقام دادگستری با یاد آوری اینکه تشکیل گروه و حزب در فضاهای مجازی اگر برخلاف موازین شرعی و اسلامی و منافع ملی باشد جرم محسوب می شود گفت: ایجاد تشکل و گروه باید از طریق مجرای قانونی و با اخذ مجوز از مراجع مرتبط انجام شود.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.