مهاباد؛

توزیع سبد کالای حمایتی زنان باردار در پیرانشهر

200 سبد کالای حمایتی زنان باردار در شهرستان مرزی پیرانشهر توزیع شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ، سرپرست شبکه بهداشت و درمان پیرانشهر گفت : به منظور حمایت از زنان نیازمند باردار و شیرده روستایی ، بنیاد علوی زیر نظر دفتر مقام معظم رهبری 200 سبد کالا با همکاری واحد بهداشت خانواده و خدمات مرکز بهداشت پیرانشهر ارسال کرد که بین این زنان توزیع شد.

کریمی وزنه، هدف از اجرای این برنامه را ارتقاء سطح سلامت تغذیه‌ای زنان باردار و شیرده عنوان کرد و افزود : غذایی که در دوران بارداری مصرف می‌شود نیازهای تغذیه‌ای مادر و رشد جنین را تامین نمی‌کند و محرومیت‌های اقتصادی و درآمد پایین خانوارها نیز در بسیاری از موارد منجر به کاهش توان خرید مواد غذایی مناسب و با ارزش می‌شود.

وی خاطر نشان کرد : در این طرح ، مراکز بهداشتی درمانی ، مادران باردار نیازمند را شناسایی و برای دریافت کالا به شبکه بهداشت و درمان شهرستان پیرانشهر معرفی می کند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان پیرانشهر اضافه کرد : توزیع سبد مواد غذایی بنیاد علوی در شبکه بهداشت و درمان شهرستان پیرانشهر ویژه زنان باردار و شیرده خانوارهای نیازمند روستایی از سال 93 در پیرانشهر شروع شده است.

این سبد حمایتی متشکل از تمام گروه‌های غذایی شامل16 قلم کالا از جمله برنج ، مرغ ، روغن ، پنیر ، عسل ، خرما ، کنسرو ماهی ، سویا و حبوبات است.
 
 
انتهای پیام/
برچسب ها: سبد ، غذایی ، زنان ، باردار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.