بیش از 7 هزار تروریست احرارالشام در سوریه به هلاکت رسیده اند

گروه تروریستی احرارالشام به هلاکت هفت هزار و 805 عضو خود در سراسر سوریه اعتراف کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از پایگاه خبری الحدث نیوز، 'خالد ابو انس' از سرکردگان و بنیانگذاران 'احرار الشام' به هلاکت 7805 عضو این گروه تروریستی در همه جبهه های سوریه اعتراف کرد.

وی افزود: 1045 عضو دیگر احرار الشام نیز به قطع عضو یا معلولیت دایمی مبتلا شده اند.

این عضو برجسته احرارالشام به تعداد زخمی های این گروه تروریستی اشاره ای نکرد.

ابو انس بیان کرد: تاکنون 120 عضو احرارالشام نیز توسط ارتش و نیروهای مسلح سوریه به اسارت گرفته شده اند.

وی گفت: در درگیری های اخیر حلب 170 عضو این گروه کشته و 478 تن زخمی شده اند.

گروه تروریستی احرارالشام از آغاز بحران سوریه و از ادغام چهار گروه گردان های احرارالشام، حرکت اسلامی فجر، گروه طلیعه و گردان های ایمان تشکیل شد.

فعالیت این گروه تروریستی بیشتر در استان های ادلب، حلب و حماه سوریه است ولی در دیگر مناطق نیز درکنار ارتش آزاد و جبهه النصره با ارتش و نیروهای مسلح سوریه می جنگد.

این گروه تروریستی از چندین تیپ و گردان مانند تیپ الایمان و گردان صلاح الدین در استان حماه، لشکر بدر در شمال، گردان عبدالرحمن در اریحا در جنوب، گردان ساریه الجبل در جبل الزاویه درشمال، گردان های التوحید و الایمان در معره النعمان در جنوب و گردان های جندالشام در شهر ارمناز در شمال غرب استان ادلب تشکیل شده است. 

'حسن عبود' با نام نظامی 'ابو عبدالله الحموی' از سال 2011 تا 2014 ، 'هاشم الشیخ' با نام نظامی 'ابو جابر' ،از 2014 تا 2015 و 'ابو یحیی الحموی' از سال 2015 تاکنون فرماندهی این گروه تروریستی را برعهده داشته اند.

این گروه تروریستی از پیوستن به آتش بس جاری در سوریه که از شامگاه دوشنبه براساس توافق آمریکا و روسیه برقرار شده است، خودداری کرد.


انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار