عربستان از ایران به سازمان ملل شکایت کرد

عربستان سعودی از ایران به بهانه حمایت از نیروهای یمنی، به شورای امنیت سازمان ملل شکایت کرده‌است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه پرس تی وی، عبدالله المعلمی، نمایندۀ دائم عربستان سعودی در سازمان ملل، پنج‌شنبه در نامه‌ای به شورای امنیت مدعی شد ایران قطعنامه 2216 شورای امنیت را که کمک تسلیحاتی به نیروهای یمنی را ممنوع کرده، نقض کرده‌است.

سعودی‌ها در این نامه با طرح این ادعا که ایران برای شبه‌نظامیان یمنی سلاح ارسال می‌کند، از شورای امنیت سازمان ملل خواسته‌اند مانع این اقدمات ایران شود.

المعلمی در این نامه مدعی شده است که عربستان قربانی اقدامات نیروهای حوثی (انصارالله) و هواداران علی عبدالله صالح شده است که خمپاره و موشک‌های بالستیک ساخت ایران را به سمت عربستان شلیک و به مدارس و بیمارستان‌ها خسارت وارد کرده‌اند.

این ادعاهای سعودی‌ها در حالی مطرح شده است که سازمان ملل در اوایل ماه ژوئن (اواسط خرداد) در گزارشی دربارۀ ناقضان حقوق کودکان، ائتلاف تحت رهبری سعودی را مسئول 60 درصد از مرگ‌و‌میرهای کودکان در یمن در سال 2015 دانسته بود. براساس این گزارش، در حملات عربستان و متحدانش 510 کودک کشته و 667 کودک دیگر زخمی شده‌اند.

سازمان ملل همچنین در تاریخ 4 شهریور با انتشار گزارشی اعلام کرد حملات هواییِ ائتلافِ تحتِ امر عربستان سعودی به یمن عامل عمدۀ قتل 3 هزار و 799 غیرنظامی و زخمی شدن 6 هزار و 711 شهروند یمنیِ دیگر بوده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
ناشناس
۱۲:۳۷ ۲۹ شهريور ۱۳۹۵
لازم شد یه گوش مالی به اعراب داده شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۷ ۲۶ شهريور ۱۳۹۵
لعنت بر شجره ی ملعونه ی خبیثه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۴ ۲۶ شهريور ۱۳۹۵
آل سعود ، دچار نفرین ابدی امت اسلامی است .
آخرین اخبار