وزارت علوم در هفته ای که گذشت؛

امکان ثبت نام جدید در آزمون های استخدامی/ آزادسازی حداکثر 5 هزار مدرک تحصیلی در سال

در این هفته حوزه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اخبار متعددی روبه‌رو بوده است.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حوزه وزارت علوم در این هفته با اخبار بی شمار و متنوعی روبه رو بوده که از جمله آنها می توان به اعلام قیمت پایه ثبت نام در خوابگاه‌های غیردولتی مجاز، ضرورت تدوین نظام آموزش مهارتی، اعلام نتایج آزمونهای مختلف دانشگاههای دولتی و آزاد در مقاطع مختلف، اعلام موسسه فاقد مجوز از سوی وزارت علوم، برگزاری آزمون استخدامی در 28 آبان ماه و افزایش خدمات دانشگاه علمی‌کاربردی به معلولان اشاره کرد.

ضرورت تدوین نظام آموزش مهارتی / بین اشتغال و تحصیل باید رابطه هدفمند ایجاد شود

محمد فرهادی وزیرعلوم با اشاره به مدون شدن بحث آموزش های مهارتی، گفت: آموزشهای مهارتی جوانان تا قبل از دانشگاه بر عهده وزارت آموزش و پرورش (کارودانش ها و هنرستانها) و وزارت کار ( ارائه آموزشهای حرفه ای کوتاه مدت) و آموزش عالی حرفه ای برعهده آموزش عالی است، لذا باید همه با یکدیگر هماهنگ باشیم.

فرهادی با تاکید بر تدوین نظام جمع آموزش مهارتی، اظهار داشت: این تدوین در طرح آمایش آموزش عالی دیده شده و در واقع به دنبال ایجاد یک رابطه هدفمند بین اشتغال وتحصیل درآن هستیم. 

قیمت پایه ثبت نام در خوابگاه‌های غیردولتی مجاز اعلام شد

علیرضا شوکتی رییس هیات مدیره خوابگاه داران غیردولتی کشور با بیان اینکه میانگین هزینه ثبت نام برای خوابگاههای غیردولتی در تهران با شهرستان یکسان نیست، عنوان کرد: قیمت ماهانه پایه جهت ثبت نام درخوابگاههای غیردولتی شهر تهران 250 هزارتومان و در شهرستانها 150 هزارتومان است درواقع از آنجاکه قیمت گذاری یکسانی برای این امر صورت نگرفته قیمت پایه میانگین بین 250 تا 700 هزارتومان برای خوابگاههای (جزو درجه یک تا سه) تهران تعیین شده است.
 
به گفته شوکتی این هزینه ثبت نام به نسبت درجه بندی و امکاناتی است که خوابگاهها به دانشجویان ارائه می کنند.

وی یادآور شد: تمامی این هزینه ها برای خوابگاههای غیردولتی دارای مجوز و معتبر از سوی وزارت علوم مطرح شده و برای خوابگاههای غیرمجاز مسئولیت نظارت و تعیین قیمتی از سوی ما صورت نمی گیرد.

اعلام نتایج آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد و زمان ثبت نام پذیرفته شدگان 

بهروز دانشیان رییس مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی گفت: هم اکنون نتایج آزمون کارشناسی ارشد 95 این دانشگاه اعلام شد و داوطلبان با مراجعه به سایت www.azmoon.com می توانند نسبت به دریافت کارنامه آزمون خود اقدام کنند.

فرهاد حسین زاده لطفی معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه ثبت نام پذیرفته شدگان این آزمون روزهای شنبه و یکشنبه 27 و 28 شهریورماه  انجام می شود، بیان کرد: برخی از واحدهای دانشگاهی زمان خاصی را برای مراجعه اعلام نکردند که آن هم روی سایت واحد اعلام شده است.

حسین زاده لطفی همچنین با اشاره به ابلاغ بخشنامه تقویم آموزشی به تمام واحدها و مراکز آموزشی برای نیمسال اول سال تحصیلی 96-95 یادآور شد: از آنجا که انتخاب واحد نیمسال اول سال تحصیلی جدید تا 25 شهریور ماه ادامه داشت، شروع کلاسها از 27 شهریورماه تعیین شده است.

امکان ثبت نام جدید در آزمون های استخدامی/ برگزاری آزمون 28 آبان

حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش بدين وسيله به اطلاع كليه متقاضيان شركت در سومين آزمون استخدامي متمركز دستگاههاي اجرايي كشور و دانشگاههاي علوم پزشكي مي‌رساند با توجه به اعلام سازمان اداري و استخدامي كشور اصلاحات جديدي در دفترچه راهنماي مذكور صورت گرفته كه اين تغييرات طي اطلاعيه‌اي در روز شنبه مورخ 10/7/95 در پايگاه اطلاع‌رساني اين سایت منتشرمی شود.

وی ادامه داد: لذا ضرورت دارد داوطلباني كه قبلاً ثبت‌نام نموده‌اند با عنايت به توضيحات مندرج در اطلاعيه مذكور در صورت علاقه‌مندي با مراجعه به قسمت ويرايش نسبت به ويرايش اطلاعات خود از تاريخ 95/7/11 لغايت 95/7/17 اقدام نمايند.

به اطلاع‌ متقاضيان مي‌رساند كه تاريخ برگزاري آزمون در روز جمعه مورخ 95/8/28 خواهد بود.

اعلام نتایج آزمون کاردانی به کارشناسی

حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش بیان کرد: بر اساس برنامه زمانی اعلام شده فهرست اسامی پذیرفته شدگان تعداد 68هزار و 806 نفر پذیرفته شده نهایی آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال 95 و همچنین فهرست اسامی چند برابر ظرفیت در رشته های نیمه متمرکز فوریت های پزشکی هم اکنون روی سایت سازمان سنجش قرار گرفته است.

موسسه آموزش عالی "نصیر" فاقد مجوز از وزارت علوم

اداره كل دفتر آموزش عالی غير دولتی وزارت علوم طی اطلاعيه ای موسسه "نصير"  را بدون مجوز رسمی از این وزارتخانه خواند و اعلام کرد: موسسه نصیر دارای مجوز برگزاری دوره های آموزش عالی آزاد، كلاس های آمادگی  و آزمون های آزمايشی بالاتر از ديپلم از وزارت علوم نيست.

آزادسازی حداکثر 5 هزار مدرک تحصیلی در سال / کنترل بازگشت دانشجویان به کشور امکان پذیر نیست

مجتبی صدیقی رییس سازمان امور دانشجویان گفت: سالانه بطور متوسط بین چهار تا پنج هزار آزاد سازی مدارک تحصیلی داریم که افراد برای اخذ خروجی و نامه برای اداره نظام وظیفه از طریق وزارت علوم جهت خروج از کشور تلاش می کنند.

صدیقی در پاسخ به این سوال که آیا تمامی دانشجویان خارج شده از کشور بعد ادامه تحصیل به کشور بازمی گردند، گفت: کنترل بازگشت این افراد امکان پذیر نیست اما طبق ارزشیابی مدارک تحصیلی در این دو سه سال اخیر حدود چهار هزارنفر مدارکشان ارزشیابی نشده و اطلاعاتی از اینکه این تعداد به ایران بازگشتند یا به کل در کشور ماندند را نداریم.

کلاس های دانشگاه شریف از 27 شهریورماه آغاز می شود

آرانی معاون مدیریت امور دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف اظهار داشت: ثبت نام دانشجویان کارشناسی 94 و ماقبل از تاریخ 13 لغایت 16 شهریور و دانشجویان تحصیلات تکمیلی ورودی 94 و ماقبل از 17 لغایت 20 شهریور ماه 95 انجام شد. تمامی کلاسهای دانشگاه صنعتی شریف از شنبه 27 شهریور ماه آغاز به فعالیت می کنند.

معاون مدیریت امور دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف اظهار داشت: مهلت ترمیم و ثبت نام با تاخیر همچنین از شنبه سوم تا سه شنبه ششم مهرماه ادامه دارد. 

ثبت درخواست شناسه تدریس 26 هزار عضو هیات علمی

علیرضا وحیدی رییس مرکز امور هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: شیوه‌نامه اجرایی تاسیس شرکت‌های دانش‌بنیان فرهنگی، هنری و اجتماعی به تمام واحدهای این دانشگاه و سازمان سما ابلاغ شد، این شیوه‌نامه در راستای نقش اساسی تولید دانش به عنوان یکی از مولفه‌های دانشگاه برای استفاده از ظرفیت‌ها و توانایی‌های موجود واحدها در حوزه فناوری‌های فرهنگی است.

وی همچنین از تمدید ثبت درخواست شناسه تدریس اعضای هیات علمی دانشگاه که پیش از این تا 15 شهریورماه مهلت داشت، خبر داد و عنوان کرد: حدود 26 هزار نفر از اعضای هیات علمی ثابت و 28 هزار نفر از استادان حق‌التدریس در سامانه ثبت‌نام کرده اند.

کارت ورود به جلسه آزمون EPT دانشگاه آزاد منتشر شد

بهروز دانشیان رییس مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: کارت ورود به جلسه آزمون EPT شهریور ماه سال 95 ازهم اکنون بر روی سامانه دانشگاه قرار گرفته و داوطلبان گرامی می توانند با استفاده از مشخصات خود (همچون شماره پرونده، کد ملی و شماره شناسنامه) تا قبل شروع آزمون نسبت به دریافت آن اقدام کنند.

وی افزود: آزمون EPT در جمعه 26 شهریورماه همزمان در شهرهای تهران، تبریز، اهواز، کرمان، شیراز، اصفهان، آمل و مشهد برگزار می شود.

افزایش خدمات دانشگاه علمی‌کاربردی به معلولان/ وعده تحصیل رایگان محقق شد

جاودان معاون اداری مالی علمی کاربردی رعد با اشاره به تأسیس این موسسه آموزشی ویژه معلولان اظهار داشت: اولین  دوره جذب دانشجو در سال 90 در رشته حسابداری 16دانشجو معلول جذب کرده و در دوره‌های بعدی افراد سالم در کنار معلولان جسمی در این مجتمع آموزشی مشغول به تحصیل شدند.

جاودان ادامه داد: مرکز علمی کاربردی رعد527 فارغ التحصیل تا به امروز داشته که از این تعداد 101 نفر از آ‌نها معلول جسمی و حرکتی هستند.

وی عنوان کرد: این دانشگاه در 6رشته کاردانی و کارشناسی دانشجو جذب می‌کند و در حال حاضر در رشته‌های گرافیک، کامپیوتر، مترجمی زبان، حسابداری، نرم‌افزار، بدل‌کاری و تربیت بدنی 500دانشجو در حال تحصیل در این مرکز آموزش عالی هستند.

ثبت نام بیش از45 هزار نفر در رشته های مهندسی فناوری و کارشناسی حرفه‌ای

حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجشثبت نام شرکت در پذیرش دوره های مهندسی فناوری و دوره کارشناسی حرفه‌ای (ناپیوسته) نظام آموزش مهارتی دانشگاه جامع علمی کاربردی برای سال تحصیلی 95-96 از 17 شهریور ماه آغاز و تا پایان امروز 25 شهریور ماه ادامه دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار