قم؛

ارزش 70 نوع گیاه دارویی قم در صنعت دارو

شفیعی معاون فنی اداره کل محیط زیست استان قم گفت: 2500 تا 3000 گونه گیاهی در کشور به ثبت رسیده که از این میان 250 گونه گیاهی در قم وجود دارد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ در این اطلس گسترده توسط پژوهشگران در حوزه منابع طبیعی، جهاد کشاورزی و محیط زیست گردآوری شده، مهم ترین گیاهان بومی استان قم معرفی شده است.

 شفیعی معاون فنی اداره کل محیط زیست استان قم بیان کرد:این اطلس مورد استقبال بسیاری از محققان و پژوهشگران قرار گرفت که بخشی از آن به گیاهان دارویی اختصاص داشت و از ویژگی های مهم این اطلس این بود که عکس ها در قم و به صورت کاملا بومی گرفته شده است.

وی افزود: متاسفانه بسیاری از سرمایه های مهم از گونه های گیاهی در قم مغفول مانده و به آن پرداخته نشده است در صورتی که بخش زیادی از گونه های گیاهی جنبه دارویی دارد و در صنعت تولید گیاهان دارویی می توان از آن استفاده کرد.

معاون فنی اداره کل محیط زیست استان قم اظهار کرد:در سطح دنیا 250 هزار گونه گیاهی وجود دارد که کمتر از 10 درصد این گونه ها در حوزه کشاورزی و منابع طبیعی استفاده می شود و در این میان گونه های عظیمی وجود دارد که قبل از شناخته شدن منقرض می شود که کشور ما نیز از این موضوع مستثنی نیست.

 در پایان عنوان کرد:مراکز علمی همچون جهاد دانشگاهی می تواند با استفاده از ظرفیت های علمی تحولات خوبی را در زمینه گیاهان دارویی بوجود بیاورد و در شناسایی و معرفی این گیاهان دارویی نقش مهمی ایفاء کنند.




ارزش 70  نوع گیاه دارویی قم در صنعت دارو

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.