ثبت الکترونیکی پرونده بیماران معتاد در سامانه ایداتیس / اطلاعات شخصی هیچ بیماری در این سامانه فاش نمی شود

رییس انجمن صنفی مراکز اعتیاد استان تهران گفت: سامانه ایداتیس با همکاری وزارت بهداشت، برای ثبت اطلاعات مراکز درمانی بیماران راه اندازی شده است.

محمد صالحی رییس انجمن صنفی مراکز اعتیاد استان تهران در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛با اشاره به رونمایی از سامانه ایداتیس، بیان کرد: پس از راه اندازی سامانه ایداتیس با همکاری وزارت بهداشت طی دو ماه اخیر، مراکز درمانی در حال ثبت نام در این سامانه هستند.

وی ثبت نام بیماران و پرونده های الکترونیک آنها در این سامانه را مرحله بعدی طرح عنوان کرد و افزود: با استفاده از این سامانه تمام فرآیندهای درمانی و دارویی بیماران و همچنین پرونده پزشکی آنها به صورت کاملا الکترونیک ثبت می شود.

رییس انجمن صنفی مراکز اعتیاد راه اندازی این سامانه را موجب جلوگیری از نشت دارو ناشی از بیماران مجازی در مراکز درمانی دانست و ادامه داد: ثبت دقیق اطلاعات بیماران و مراکز درمانی، دسترسی به آمار دقیق کشوری در حوزه اعتیاد و همچنین انجام پژوهش های علمی با استفاده از اطلاعات و خروجی این سامانه از دیگر مزایای آن محسوب می شود.

وی تصریح کرد: پس از ثبت نام مراکز درمانی، مرحله اصلی یعنی ثبت اطلاعات بیماران شروع می شود و اطلاعات شخصی هیچ بیماری در دسترس عموم نبوده بلکه به هر بیمار کد 17 رقمی اختصاص می یابد.

صالحی یادآور شد: در صورت ثبت نام کامل مراکز درمانی و بیماران می توان بازخوردهای خوبی درباره نتایج روش های درمانی و مسیرهای بهبود بیماران دریافت کرد.

انتهای پیام/
برچسب ها: اعتیاد ، بیماری ، ایداتیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.