اراک؛

برگزاری جشن شکوفه با حضور دانش آموزان پیش دبستانی

جشن شکوفه ها امسال با حضور دانش آموزان پیش دبستانی روز چهارشنبه 31 شهریور در استان مرکزی برگزار می شود.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ، معاون آموزش و پرورش استان مرکزی گفت :دانش‌آموزان پیش‌دبستانی روز چهارشنبه 31 شهریورماه با برگزاری جشن شکوفه‌ها و غنچه‌ها در مدارس استان مرکزی حاضر می‌شود.
راحمه رجایی با اشاره به اینکه مراسم رسمی آغاز سال تحصیلی جدید شنبه سوم مهر ماه برگزار می شود گفت : جشن شکوفه ها با حضور دانش‌آموز کلاس اولی که به نام شکوفه‌ها و غنچه‌ها نام گرفته اند چهار شنبه 31 شهریور برگزار می شود .
 وی تعداد دانش آموزان مقطع ابتدایی را 123 هزار نفر دانست و گفت: این تعداد نسبت به سال گذشته 2 هزار نفر افزایش داشته است.
 رجایی افزود: این تعداد دانش‌آموز در 1140 مدرسه در استان مرکزی تحصیل می‌کنند
وی با اشاره به اینکه دوره پیش‌دبستانی دوره رسمی غیر الزامی است و حضور بچه‌ها در این مقطع به شکل اجباری نیست هنوز تعدادی از خانواده‌ها تمایلی برای ورود فرزندانشان به پیش دبستانی ندارند در صورتی که اگر این بچه‌ها به مدرسه بیایند و آموزش‌های لازم را ببینند که در روند یادگیری آنها در سال‌های آینده تاثیر به‌سزا و مثبتی دارد.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان مرکزی بیان کرد: در استان 550 مرکز پیش دبستانی دارای مجوز از آموزش و پرورش وجود دارد که خانواده‌ها می‌توانند فرزندانشان را در این مراکز ثبت نام کنند.
رجایی عنوان کرد: 40 مدرسه از مدارس استان مرکزی در مقطع پیش دبستانی به شکل هیئت امنایی اداره می‌شود و خانواده‌ها برای ثبت نام فرزندانشان باید مبلغ 7500 تومان حق بیمه پرداخت کنند .
وی اضافه کرد: حضور بچه‌ها در مدارسی که زیر نظر آموزش و پرورش استان هستند سبب می‌شود تا آنها از ابتدا با محیط و نحوه تدریس در مدرسه آشنا شده و در سال‌های بعد و هنگام حضور درسر کلاس درس با مشکل مواجه نشوند چرا که مراکز دیگر نحوه آموزش الفبا با مدارس فرق می‌کند.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.