کاهش 60 درصدی صادرات تخم مرغ

رئیس هئیت مدیره تخم مرغ استان تهران گفت: در شش ماه نخست سال جاری میزان صادرات تخم مرغ در بازارهای هدف 60 درصد کاهش یافته است.

کاهش 60 درصدی صادرات تخم مرغ
ناصر نبی پور رئیس هئیت مدیره تخم مرغ استان تهران در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به شرایط نامساعد بازار تخم مرغ، اظهار داشت:در حال حاضر میانگین نرخ هر کیلو تخم مرغ در مرغداری 3 هزار و 250 تومان است و این درحالیست که نرخ تمام شده با احتساب 10 درصد سود مرغدار 4 هزار و 250 تومان است.

وی از کاهش 60 درصدی صادرات در شش ماه نخست سال جاری در مقایسه با سال گذشته خبر داد وگفت: با توجه به وضعیت مساعد تولید، میزان صادرات به سبب عدم رقابت با سایر رقبا در بازارهای هدف از 45 هزار و 400 تن به 21 هزارتن درشش ماه سال جاری کاهش یافته است.

به گفته نبی پور میزان صادرات رقمی نیست که بازار را تکان دهد چرا که صادرات برای صادرکنندگان صرفه اقتصادی ندارد.

رئیس هئیت مدیره تخم مرغ استان تهران در خصوص مشکلات فعلی مرغداران بیان کرد: در سه ماه گذشته قیمت ذرت در بازارهای داخلی به دلایل نامعلومی 70 درصد افزایش یافت و این درحالیست که نرخ ذرت در بورس جهانی به پایین ترین میزان خود در 7 سال گذشته رسیده است.

نبی پور با بیان اینکه افزایش قیمت نهاده ها تاثیری در بهای فروش تخم مرغ ندارد، عنوان کرد: دولت دهم بدون در نظر گرفتن نیاز داخلی و صادراتی اقدام به صدور پروانه تولید نموده که در نهایت این امر حداقل مازاد 200 هزارتنی تولید و زیان مرغداران را به همراه دارد.

وی در خصوص پرداخت مشوق های صادراتی به صادرکنندگان اظهار کرد: تا کنون مشوق های صادراتی به سبب عدم توان پرداخت دولت در اختیار صادرکنندگان قرار نگرفته است.

 رئیس هئیت مدیره تخم مرغ استان تهران تصریح کرد: تا زمانیکه دولت همه اختیارات را به تشکل ها واگذرا نکند مشکلات تولید ادامه خواهد داشت. 



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار