مدیر کل میراث فرهنگی استان تهران :

تقدیر از متولیان احیای بناهای تاریخی پایتخت

روز گذشته با حضور رئیس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر و مدیر کل میراث فرهنگی استان تهران از متولیان احیای بناهای تاریخی تهران که به‌درستی نگهداری می‌شوند، تقدیر شد.

به گزارش حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  رجبعلی خسروآبادی مدیرکل میراث فرهنگی استان و احمد حکیمی پور رئیس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر تهران  با حضور در ساختمان پژوهشکده فرهنگ و هنر از حمید آیتی، مدیر این پژوهشکده تقدیر کردند و آن را نقطه شروع برنامه ویژه تقدیر از متولیان بناهای تاریخی که خوب نگهداری می‌شوند، دانستند.
 
مدیرکل اداره میراث فرهنگی شهر تهران، نیز در این مراسم برقراری تعامل بین دستگاه‌های مربوط با میراث فرهنگی را ضامن حفاظت از بناهای تاریخی دانست و گفت: از دو سال پیش تاکنون تعامل خوبی بین اداره میراث فرهنگی استان تهران، شورای شهر و شهرداری برای حفاظت از بناهای تاریخی صورت گرفته است. به‌طوری که در حال حاضر فضای تعاملی جایگزین روند تقابلی پیش از آن شده است، چراکه اگر این تعامل شکل نگیرد امکان حفاظت وجود نخواهد داشت و هرچه تعامل و همکاری دستگاه‌ها بیشتر شود نتیجه بهتر خواهد بود.

او افزود: اگر مرمت بناهای تاریخی بدون توجه به کاربری بنا باشد چون پس از مرمت امکان استفاده از بنا وجود ندارد، سبب می‌شود ساختمان‌های تاریخی به حال خود رها و پس از مدتی دوباره متروکه شوند؛ اما توجه به بهره‌برداری و احیای پیش از انجام مرمت سبب می‌شود نتایج موفقی مانند آنچه درباره پژوهشکده فرهنگ و هنر می‌بینیم، رخ دهد.
 
رجبعلی خسروآبادی روز شنبه در جریان بتقدیر از متولیان مدرسه دارالفنون با تاکید بر هماهنگی میان نهادها برای حفظ و بازسازی بناهای تاریخی شهر تهران افزود: شاید برخی انتقادهایی را درباره مرمت بناهای تاریخی توسط نهادهای دیگر مطرح کنند، در صورتی که مرمت این بناها، 100 درصد مورد تایید میراث فرهنگی نیست و ما سعی می کنیم با ایجاد تعامل، این ناهماهنگی را کمتر کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان تهران با اشاره به ویژگی مرمت و احیای بناهای تاریخی گفت: این بناها با توجه به ویژگی های تارخی خود باید با کارکرد امروزی حفظ شود و این امر نیازمند مصداق سازی و مفهوم گرایی است.

خسروآبادی با اشاره به وجود دو میلیون قطعه پلاک ثبتی در شهر تهران افزود: نمی توان بر همه بناهای که به نوعی واجد ارزش است  نظارت کرد اما می توان با اقداماتی از جمله تعامل با سایر نهادها این بناهای تاریخی را حفظ کرد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار