آیین بزرگداشت مرشد استاد ابوالحسن میرزاعلی برگزار می‌شود

نخستین جشنواره پرده‌خوانی و نقالی غدیر (نقالان علوی) با حضور علی نصیریان و جمشید مشایخی از مرشد استاد ابوالحسن میرزاعلی تجلیل می‌كند.

به گزارش حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری؛ آیین بزرگداشت مرشد استاد ابوالحسن میرزاعلی؛ هنرمند نام‌آشنای پرده‌خوانی و نقالی؛ روز دوشنبه 29 شهریورماه در اختتامیه نخستین جشنواره پرده‌خوانی و نقالی غدیر (نقالان علوی) ساعت 17:30 در تماشاخانه مهر حوزه هنری برگزار می‌شود.
 
استاد مرشد ابوالحسن میرزاعلی متولد 1325در تهران و از نوادگان تعزیه‌داران تكیه دولت تهران است و از سن پنج سالگی در مكتب پدر مرحومشان مرشد حاج آقا تقی میرزاعلی از صاحبان سبك در عرصه پرده خوانی تلمذ كرده است.
 
استاد میرزاعلی دارای نشان درجه یك هنری، معادل دكتری است؛ وی تنها هنرمند نقال و پرده‌خوانی‌ست كه این نشان را به دلیل فعالیت در 4 رشته، كارگردانی، تعزیه، پرده‌خوانی و موسیقی دریافت كرده است.
 
استاد فتحعلی‌بیگی در رابطه با هنرهای چندگانه وی، گفت:«به اصطلاح خود استاد میرزاعلی، ایشان كارد مطبخ بودند. هر جا گروه كم می‌آورد، او دست به كار می‌شد و می‌توانست آن معركه را به سرانجام خوبی برساند.»
 
مرشد محسن میرزاعلی، فرزند استاد نیز با ذكر خاطره‌ای تسلط و تبحر وی را بر پرده‌خوانی و نقالی در همه حال ستود و افزود:«با پدرم به بهشت‌زهرا رفتیم، پیكر اخوی را آورده بودند. برادرم، اسماعیل میرزاعلی در عملیات عاشورا به شهادت رسیده بود. پدرم به یاد امام حسین(ع) و حضرت علی‌اكبر(ع) اشعاری كه متعلق به این دو بزرگوار بود را برگزید و زمزمه كرد.»
 
نخستین جشنواره‌ی سراسری پرده‌خوانی و نقالی «غدیر» (نقالان علوی) به همت مركز هنرهای نمایشی حوزه هنری و حمایت موسسه فرهنگی تسنیم نور و نیز با دبیری كوروش زارعی، همزمان با دهه‌ی امامت و ولایت از 22 تا 29 شهریورماه 95 در تهران برگزار  شد. آیین اختتامیه این جشنواره امروز ساعت 17:30 در تماشاخانه مهر حوزه هنری برگزار می‌شود.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار