استفاده از تسلیحات آمریکایی در بمباران مناطق مختلف یمن تأیید شد

سازمان عفو بین‌الملل، استفاده از تسلیحات آمریکایی در حملات وحشیانه ائتلاف سعودی به مناطق غیرنظامی در یمن را تأیید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از "اسپوتنیک"؛ سازمان عفو بین الملل، امروز دوشنبه اعلام کرد که جنگنده های ائتلاف متجاوز سعودی با استفاده از بمب های ساخت آمریکا، بیمارستان وابسته به پزشکان بدون مرز را در تاریخ 15 اوت گذشته، در یمن هدف قرار داده اند.

این سازمان حقوقی با استناد به مشاوره کارشناسان سلاح و تصاویر موجود تأکید کرد در حمله به بیمارستان مذکور که به دنبال آن 19 نفر کشته و 24 تن زخمی شدند، از بمب "بایوو ای" استفاده شده است.

"فیلیپ لوثر" –مدیر پژوهش های سازمان عفو بین الملل- گفت: "بسیار زشت است که برخی کشورها به حمایت های تسلیحاتی خود از ائتلاف سعودی شامل بمب های هوایی و جنگنده ادامه می دهند؛ آن هم در شرایطی که به وضوح ثابت شده است این تسلیحات در حمله به بیمارستان ها و اماکن غیر نظامی دیگر و برخلاف قوانین بین المللی استفاده می شود."

این سازمان از تمام کشورها، به ویژه آمریکا و انگلیس خواست تا فورا کمک های تسلیحاتی خود به عربستان را که در حمله به یمن استفاده می شود، متوقف کنند.

روزنامه "گاردین" اخیرا در گزارشی تأکید کرده بود که یک سوم حملات هوایی عربستان در یمن، اماکن غیرنظامی از جمله بیمارستان ها و مدارس را هدف قرار می دهند.

براساس گزارش های رسمی سازمان ملل، به دنبال تجاوز وحشیانه عربستان به یمن از سال 2015 تاکنون، بیش از 660 نفر که بیشترشان غیرنظامی هستند، کشته شده اند. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۵ ۲۹ شهريور ۱۳۹۵
آمریکائی ها می فروشند سلاح هاو مهمات متعارف و غیر متعارف ، با کاربرد و ماهیت خریدار ان این اقلام کاری ندارند ، فقط جیبهای گشادشان را از پول خون مردم منطقه خاورمیانه پر کنند .
آخرین اخبار