سمنان;

رتبه اول کشور باپوشش 99.9 درصدی دانش آموزان ابتدایی

مدیرکل آموزش وپرورش استان سمنان گفت : استان سمنان از لحاظ ضریب پوشش دانش آموزان ابتدایی با 99.9 درصد رتبه اول کشور را در اختیار دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، محمدرضا جهان  با اشاره به وسعت بیش از 97هزار کیلومتری این استان تصریح کرد: با وجود گستردگی سرزمینی پوشش آموزش و پرورش در مقطع ابتدایی این استان که مهمترین مقطع تحصیلی نیز هست، 99.9درصد است که در سطح کشور بی‌نظیر است.

وی پوشش آموزشی در متوسطه اول این استان را 98 درصد اعلام کرد و ادامه داد: پوشش آموزشی در متوسطه دوم نیز بیش از 94 درصد است که این شاخص‌ها نیز بیش از متوسط‌های کشوری است و سمنان از پیشروترین استان‌ها در این حوزه‌ها محسوب می‌شود.

مدیرکل آموزش وپرورش استان سمنان تصریح کرد:ضریب پوشش پیش‌دبستانی در استان سمنان 85 درصد است که 27 درصد از میانگین کشوری بالاتر ورتبه اول کشور را در اختیار دارد.

وی به تمجید از فرهنگ مردم این استان پرداخت و با بیان اینکه هزینه‌های آموزش در دوره پیش‌دبستانی با مردم است خاطرنشان کرد: این پوشش بالا نشان می‌دهد که مردم این استان در سبد خانوار خود نگاه ویژه‌ای به آموزش و پرورش دارند.

محمدرضا جهان با اشاره به شاخص‌های کیفی آموزش از این استان به عنوان یکی از چهار استان برتر ایران در کسب نمرات استاندارد امتحانی یاد کرد و گفت: رشد 160 درصدی استان سمنان در کسب رتبه‌های برتر کنکور سراسری، رشد 140درصدی در کسب رتبه‌های دو رقمی، رشد 30درصدی در کسب رتبه‌های زیر دو هزار کنکور و بسیاری شاخص‌های دیگر حکایت از جایگاه ممتاز این استان دارد.

وی با بیان اینکه استان سمنان رتبه اول در میزان باسوادی در کشور را دارد، افزود: تعداد بی سوادان استان سمنان یکهزار و 800 نفر است و آموزش و پرورش سمنان به دنبال برگزاری جشن ریشه کنی بی سوادی در استان است.

مدیرکل آموزش وپرورش استان سمنان با بیان اینکه مشارکت مردمی با آموزش و پرورش در استان سمنان مطلوب است، گفت: 400 کلاس درس در استان سمنان دارای تخته هوشمند است که 80 درصد آن با مشارکت مردمی تهیه شده است.

وی درادامه عنوان کرد: هشت درصد از دانش آموزان استان سمنان اتباع غیرایرانی هستند و بیشتر این افراد در غرب استان سمنان حضور دارند که به آن ها خدمات آموزشی ارایه می شود.

محمدرضا جهان در پایان از بازگشایی  مدارس در سوم مهر خبر داد و تصریح کرد: جشن بازگشایی مدارس استان در همین روز با هدف تاکید بر اهمیت مهارت آموزی و اقتصاد مقاومتی در یکی از هنرستان‌های استان برگزار می‌شود.
انتهای پیام / ه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار