بازداشت 3 نفر از علمای بحرین+ عکس

دادگاه رژیم آل‌خلیفه در حکمی سه نفر از علمای بحرین را به اتهام اعتصاب در منطقه "دراز" بازداشت کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه بحرین الیوم، دادگاه‌های رژیم آل خلیفه در بحرین روز گذشته (چهارشنبه) سه نفر از علمای این کشور را به اتهام مشارکت در اعتصاب در نزدیک منزل شیخ عیسی قاسم در منطقه "دراز" به یک سال زندان محکوم کردند.

شیخ عماد شعله، شیخ علی هملی  و شیخ منیر معتوق در پی حکم دادگاه رژیم آل خلیف بازداشت شدند و جلسه محاکمه آنها و شیخ محمد جواد شهابی و شیخ فاضل زاکی، علمایی که چندی پیش زندانی شده‌اند در 6 اکتبر برگزار خواهد شد.

 دادگاه رژیم آل خلیفه همچنین روز گذشته در جلسه خود سید مجید مشعل را نیز به اتهام اعتصاب در منطقه دراز، به دو سال زندان محکوم کرد.

 این احکام در حالی در حق علمای بحرین صادر می‌شود که اعتراض بین‌المللی و منطقه‌ای بسیاری علیه رژیم آل خلیفه به خصوص در سلسله نشست‌های حقوق بشر سازمان ملل متحد مطرح شده است.

 سازمان‌های حقوقی بین‌المللی نیز بیانیه‌ها و گزارش‌های بسیاری در خصوص متهم کردن رژیم آل خلیفه در کشتار مردم بحرین و بازداشت آنها و علمای مسلمان ارائه کرده‌اند.

مردم بحرین نیز با وجود بازداشت‌ها و سرکوب‌های مکرر رژیم آل خلیفه از سه ماه پیش تاکنون در نزدیکی منزل شیخ عیسی قاسم به نشانه اعتراض و در حمایت از وی اعتصاب کرده‌اند.

مردم بحرین سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم را هدف قراردادن هویت و عقیده تمام ساکنان این کشور می‌دانند.

بازداشت شدن3 نفر از علمای بحرین + عکس


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار