سمنان؛

مهمترین مشکل هندبال استان کمبود اعتبار و زیر ساخت است

رییس هیات هندبال استان گفت: هندبال برای رشد و توسعه در اين استان با کمبود اعتبار و مشکلات تامين فضا برای فعاليت ورزشکاران مواجه است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان،محمد مصباحی رییس هیات هندبال استان گفت: سالانه 90 ميليون ريال اعتبار به هيات هندبال استان سمنان اختصاص پيدا مي کند، اما از سوي فدراسيون پرداخت نمي شود.
مصباحی افزود: بنا بر قانون بايد يک درصد از سقف اعتبار هر دستگاه ملی و استاني به توسعه ورزشهاي قهرمانی و زيرساخت های ورزشي اختصاص می يافت که اين امر محقق نشده است.
ریيس هيات هندبال استان سمنان تصريح کرد: با قراردادن سالن اختصاصی هندبال شهرسمنان در مزايده و نداشتن قدرت مالی هيات هندبال برای برنده شدن در مزايده، اين سالن به بخش خصوصی واگذار شد.
وی خاطرنشان کرد: استان سمنان در ارزيابی فدراسيون کشوری رتبه سيزدهم را به خود اختصاص داد و با 400 نفر ورزشکار مرد و 200 بانوی هندباليست بيمه شده در رده هاي سنی نونهالان ،نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در حال فعاليت است.
مصباحي با بيان اينکه مهم ترين مشکل هندبال استان سمنان کمبود امکانات و فضای آموزشی است، تاکيد کرد: با شکل گيری پايگاه قهرمانی درسالن تختي شهرسمنان، بازيکنان مستعد بعد از تشخيص هيات فنی هندبال مي توانند از امکانات اين محل استفاده کنند.
رييس هيات هندبال استان سمنان گفت: به ترتيب شاهرود، مهديشهر و سمنان فعاليت بيشتری در رشته ورزشی هندبال دارند و گرمسار در هندبال بانوان پيشتاز است.
وی با اشاره فعاليت برخی تيم هاي هندبال استان سمنان، تصريح کرد: تيم هندبال فروسيليس ايران از سمنان، با حضور تيم هايی از استانهاي خراسان رضوی، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، گلستان و مازندران، نایب قهرمان منطقه يک هندبال کشور شد.
وي با اشاره به ديگرموفقيت هاي هندباليست هاي استان سمنان خاطرنشان کرد: در سال 95 تيم هندبال جوانان شهرداري سمنان به مقام سوم مسابقات منطقه اي کشور، تيم جوانان شاهرود به مقام دوم مسابقات منطقه يک کشور و تيمي از مهديشهر به مقام سوم نونهالان يک کشور دست يافتند.
ریيس هيات هندبال استان سمنان با بيان اينکه در سال 94 يکي از نوجوانان شهرستان دامغان به اردوی انتخابي تيم ملی اعزام شد که پس از 11 مرحله انتخاب شد، اما به دليل لغو مسابقات از سوی کشور بحرين، اين بازيکن در مسابقات درنظر گرفته شده حضور نيافت.
انتهای پیام/ز


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.