در آیین افتتاحیه جشنواره فیلم مقاومت؛

دکتر علی عسکری: امنیت امروز ما از برکات دفاع مقدس است/ شهاب حسینی جایزه‌اش را به فرزندان شهید بابایی تقدیم کرد

بزرگ‌ترین گردهمایی و اجتماع هنرمندان و سینماگران محور مقاومت در تالار اندیشه حوزه هنری آغاز شد.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مراسم افتتاحیه چهاردهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت به دبیری محمد خزاعی با حضور چهره‌های هنری چون محمود عزیزی، جلیل فرجاد، جهانگیر الماسی، سیامک اطلسی، جعفر دهقان، بهرام عظیمی، هادی مقدم دوست، سیمون سیمونیان، دکتر محسن رضایی، سردار نقدی، جباری مدیر بنیاد فرهنگی روایت و مديران جشنواره فیلم مقاومت به همراه خانواده شهدا به‌ویژه خانواده ‌های شهدای مدافع حرم امشب در تالار اندیشه حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد. 

دکتر علی عسکری: امنیت امروز ما از برکات دفاع مقدس است/ شهاب حسینی جایزه‌اش را به فرزندان شهید بابایی تقدیم کرد

پس از پخش سرود جمهوری اسلامی و تلاوت آیاتی از قرآن کریم، کلیپی از یک نمایش با محوریت مقاومت پخش شد و علیرضا افتخاری به اجرای یک قطعه پرداخت.
 
*امیدواریم از طریق شبکه‌های تلویزیونی بتوانیم به گسترش فرهنگ مقاومت بپردازیم

دکتر عبدالعلی علی عسکری رییس رسانه ملی ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، رزمندگان و شهدای مدافع حرم گفت: از یکایک فیلمسازان و نویسندگان سینما در ژانرهای مختلف سینما تشکر می‌کنم. از دست اندرکاران جشنواره مقاومت که چهاردهمین دوره آن است نیز سپاسگزارم که در شرایط مختلف عَلم را بالا نگه‌ داشته‌اند. دفاع مقدس گنجینه با ارزش است. بنده خودم کارهایی کرده‌ام اما هیچ جایی، هیچ زمینه و پس زمینه دفاع مقدسی ندارد. این جشنواره و این جریان پس زمینه باارزش و ذی قیمتی دارد.

وی افزود: بسیار عجیب است که فطرت انسانها در جنگ بروز پیدا می‌کند. اگر به موضوع مقاومت و فطرت انسانها بپردازیم، به طور عجیبی با هم در تماسند. فطرت انسانها با این موضوعات عجین است. امیدوارم این جشنواره که به فطرت انسانها و مقاومت می‌پردازد به نیروهای مقاومت کل جهان منتقل شود و موثر باشد.

دکتر علی عسکری با اشاره به آغاز و ادامه جنگ تحمیلی توسط عراق و آمریکا اظهار داشت: دفاع مقدس برکات زیادی داشت و موجب بروز و ظهور ظرفیت کشور شد. فرماندهان جنگ و نیروهای فنی دفاع مقدس بخش دفاع سخت ما را تشکیل دادند. اگر امروز جمهوری اسلامی برای همه آحاد ملت و مرزهای ما امنیت ایجاد کرده از دستاوردهای دفاع مقدس و هشت سال جنگ بوده است.

دکتر علی عسکری: امنیت امروز ما از برکات دفاع مقدس است/ شهاب حسینی جایزه‌اش را به فرزندان شهید بابایی تقدیم کرد

وی تصریح کرد: امروز آمریکا با همه ادعای قدرت خود جرات دست درازی به کشورمان را ندارد. اما در کنار امنیت جمهوری اسلامی، جنگ سرد فرهنگی رایج است. آمریکا بوسیله رسانه‌ها بدون شلیک گلوله‌ای، جنگ فرهنگی علیه روسیه راه انداخت و امروزه این جنگ فرهنگی علیه جبهه فرهنگی مقاومت راه انداخته است.

رییس رسانه ملی با اشاره به اقدامات و جنگ سرد فرهنگی آمریکا گفت: آنها مطلب می‌نویسند و فیلم می‌سازند، چون موثرترین وسیله است. شما نیز از طریق هنر سینما به تقویت روحیه مقاومت و مقابله با استبداد می‌پردازید. تخریب مقاومت و اقناع سازی جامعه جهانی برای پذیرش قدرت آنها از اقدامات آنهاست. خداوند به کسانی که به طور مستقیم در حوزه مقاومت کار می‌کنند، هنر نمایی می‌کنند اجر و توفیق بدهد.

وی در پایان اظهار داشت: رییس رسانه ملی از همه آثار هنری در تمام رشته ها استقبال می‌کند. از جایی که شبکه حهانی اینترنت وجود دارد جا دارد این جشنواره در این فضا نیز به فعالیت بپردازد و رسانه ملی نیز در کنار این جریان همکاری خواهد داشت.

امیرحسبن مدرس مجری برنامه ضمن تبریک هفته دفاع مقدس و یادبود شهدای هشت سال جنگ تحمیلی،از محمد خزاعی دبیر جشنواره دعوت به سخنرانی کرد.

*درخواست دختر ۷ ساله‌ی شهید خانزاده از دبیر جشنواره
محمد خزاعی دبیر چهاردهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت پس از قرائت یک شعر، گفت: چند روز پیش در شبکه‌های اجتماعی عکس یک فرزند شهید مدافع حرم منتشر شد. نرگس خانزاده دختر ۷ ساله شهید خانزاده روز اول مدرسه به مزار پدرش رفت و با سنگ مزار پدر شهیدش دیده بوسی کرد. این دختر هفت ساله از من قول خواست که ما در سینما در مورد پدرش فیلم بسازیم اما من با شرمندگی گفتم قول نمیدهم اما سعی می‌کنم ساخته شود.

وی با اشاره به آمار و ارقام آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره اظهار داشت: این راه به فرموده رهبر انقلاب جلوه گاه جهاد است.

خزاعی تصریح کرد: ‎جشنواره مقاومت محمل تجدید بیعت هنرمندان متعهدی است که بار فطرت الهی انسان را بر دوش خویش احساس نموده اند. جشنواره مقاومت بسان نگینی بر حلقه سینمای توانمند ایران می درخشد و تلالو این درخشش انشا ا... در میان تمامی هنرمندان متعهد جهان، همانند چراغی راهنما عمل خواهد کرد.

*نکوداشت زنده یادان سلحشور، رکن‌‌آبادی و کشن‌فلاح و ‌سیاح‌طاهری
مدرس با قرائت بخشی از متن رهبر انقلاب اسلامی در خصوص جنگ‌‎های عراق، یمن، سوریه و ماجرای منا و دخالت آمریکا در جنگ‌های منطقه، به بخش نکوداشت چهار هنرمند سفر کرده اشاره کرد و از سردار دکتر محسن رضایی، سردار نقدی، محسن مومنی شریف، محمود صلاحی، جواد جباری مدیرعامل بنیاد روایت دعوت به برگزاری بخش نکوداشت کرد و خانواده‌های شهید دکتر غضنفر رکن آبادی، شهید سعید سیاح طاهری و فریدون کشن فلاح تجلیل شدند.

دکتر علی عسکری: امنیت امروز ما از برکات دفاع مقدس است/ شهاب حسینی جایزه‌اش را به فرزندان شهید بابایی تقدیم کرد

آیین نکوداشت مرحوم فرج ا... سلحشور همراه با پخش کلیپ از خاطرات و نقش آفرینی های این هنرمند مرحوم در آثار گوناگون سینمایی در مراسم افتتاحیه برگزار شد و فرزند مرحوم فرج الله سلحشور از سردیس پدرش رونمایی کرد.

*سردار محسن رضایی: مقاومت تنها در صحنه دمشق و مکه نیست
سردار محسن رضایی گفت: زندگی محل تولد آدم و شیطان است. زندگی گهواره ما است. شیطان با تمام ابزارش سعی در گرفتن زندگی از آدم است. شیطان با تمام قوا می‌خواهد جلوی شکوفایی آدم را بگیرد. آدمی در میان مبارزه خلق می‌شود. شیطان از دل ظلم و فساد و انسان از قلب انسانیت و آزادی متولد می‌شوند.

وی ادامه داد: مبارزاتی که در کشورهای اسلامی انجام می شود از دل همان مقاومت فلسطین برخاسته است. امروزه یمن، سوریه، عراق و حتی مکه و منا هم فلسطین است. امروزه با انواع ابزارها می کوشند نورانیت مقاومت را سیاه کنند و بپوشانند. مقاومت نیاز به جوششی دارد که افکار شیطانی را پاک کنند. انگار مقاومت کنندگان تروریست و تروریست ها مدافع بشریت شده اند. این سِحر را چگونه می توان باطل کرد؟ پول نفت عربستان سعودی بمب میشود و بر سر مردم بی گناه فرود می آید. این فاجعه است. وقتی دیدند نتوانستند نقشه از نیل تا فرات را اجرا کنند و همه جا را به قلمرو اسرائیل تبدیل کنند تصمیم گرفتند کشورهای دیگر منطقه را به وضعیت فلسطین دچار کنند.

دکتر علی عسکری: امنیت امروز ما از برکات دفاع مقدس است/ شهاب حسینی جایزه‌اش را به فرزندان شهید بابایی تقدیم کرد

وی اظهار داشت: ۷۰ سال است دارند می کشند. وقتی جِیش النصره پیروز نشد، داعش را ساختند و حالا که داعش نفس های آخر را می‌کشد از نیروی دیگر استفاده می کنند. الان دیوانگان زنجیری را پیدا کرده و به سمت ما حمله ور کرده اند. در تلاشند روابط ایران و چین را تخریب کنند. بزرگترین اشتباه آنها این بود که از فلسطین خارج شدند و خواستند در مقابل مردم نجیب و رزمنده ایرانی قدعلم کنند.

رضایی بیان کرد: من بوسه بر دستان کسانی می زنم که تحت تاثیر ثروت و قدرت آنها قرار نمیگیرند و کسانی که تحت تاثیر نیروهای فرعونی و برای حفظ خودشان از خطر، برای آنها در محافلی دست زدند و حالا به اشتباهشان پی بردند. بوسه بر قلمی باید زد که با وجود محرومیت و محدودیت در خدمت کشور بودند.

آیین تقدیر از برگزیده اقلام تبلیغی چهاردهمین جشنواره فیلم مقاومت برگزار شد.

بهترین پوستر فیلم: علی باقری پوستر فیلم شیار 143

بخش اقلام تبلیغی(طراحی پوستر): محمد مهدی روح الامین برای طراحی پوستر یتیم خانه ایران

بخش عکس اقلام تبلیغی: محمد مهدی دلخواسته برای مجموعه عکس مزار شریف

بخش اول بزرگداشت به عزیزالله حمیدنژاد تعلق داشت که توسط خانم فارسی همسر یکی از شهدای ارتش، منوچهر شهسواری رئیس خانه سینما و محمد بزرگ نیا تجلیل شد.

عزيز الله حمید نژاد تندیس و جایزه خود را به خانواده شهید آبشناسان تقدیم کرد.

حمیدنژاد بیان کرد: همیشه قدمهای اول آدم برایش خاطره انگیز است. فیلم مستند «زندگی در ارتفاعات» که در سال ۱۳۶۴ در کردستان عراق ساخته شد توسط شهید آبشناسان از دست دشمن رها شد.

وی ادامه داد: پیشنهاد ساخت فیلمی با محوریت زندگی و دلاوری شهید آبشناسان داده شد که بودجه فیلم یک میلیارد بود و من گفتم این کار را نکنید. شخصیت شهدای بزرگوارمان را با محدودیت بودجه نازل نکنید. بگذارید زمان بگذرد و با مناسب شدن اوضاع اقتصادی فیلم را بسازید.

دکتر علی عسکری: امنیت امروز ما از برکات دفاع مقدس است/ شهاب حسینی جایزه‌اش را به فرزندان شهید بابایی تقدیم کرد

نماهنگ چهاردهمین جشنواره فیلم مقاومت

دیپلم افتخار برگزیده سوم نماهنگ توسط هیئت داوران این بخش اهدا می شود به:
آقایان محمد و حسین بوشهری برای نماهنگ های لبیک و عمار داره این خاک

دیپلم افتخار دوم نماهنگ چهاردهمین جشنواره فیلم مقاومت اهدا می شود به:
مهدیار عقابی برای نماهنگ ارغوان

تندیس برگزیده اهدا می شود به:
محمد حسین مهدویان برای نماهنگ چشم به راه و از خون جوانان وطن

حبیب والی نژاد به نیابت از محمدحسین مهدویان جایزه رتبه اول را دریافت کرد.

بخش بعدی بزرگداشت متعلق به نادرطالب زاده مستندساز متعهد و انقلابی بود که توسط شهریار بحرانی، محمد حسین نیرومند و فرزند شهید مدافع حرم  غلامی تجلیل شد.

برگزیدگان بخش پويانمايي چهاردهمین جشنواره فیلم مقاومت:

تندیس بهترین پویانمایی کوتاه به سید محمد رضا خردمندان برای پویانمایی "آنتراکت"

تندیس بهترین پویانمایی سینمایی به محمد امین همدانی برای پویانمایی "فهرست مقدس"

بخش بعدی برنامه به بزرگداشت اصغر بختیاری تصویربردار روایت فتح و مستندساز حوزه دفاع مقدس اختصاص داشت.

بعد از اهدای جایزه اصغر بختیاری،خانم هاشمی همسر شهید اقبالی پشت تریبون رفته و یادی از شهادت جانگداز همسر خویش کرد.

جایزه بهترین خلاصه فیلمنامه در بخش قلم طلایی تعلق گرفت به سید حمید طاهری برای نگارش "ننه گیلان"

جایزه بهترین طرح سینمایی در بخش قلم طلایی، تعلق گرفت به فهیمه سلطانی برای نگارش فیلمنامه "کارو"

فهیمه سلیمانی بعد از دریافت جایزه خود گفت: «کارو» برای من چیز دیگری بود. همیشه دوست داشتم یک اثر متفاوت بنویسم که حالم را خوب کند. در آن زمان یک خواب دیدم که صحنه برف زمستان بود. وقتی تحقیق کردم متوجه شدم عملیات بیت المقدس ۲ بوده که وقتی با تصاویرش مواجه شدم همان صحنه هایی که در خواب دیدم به ذهنم آمد.

خانم دکتر روح افزا همسر شهید حاتمی از شهدای فاجعه منا، سردار جباری مدیرعامل بنیاد روایت، محمد حسین نیرومند مدیرعامل انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس و جمال شورجه کارگردان سینمای کشور با اهدای جایزه از محمدرضا شرف الدین تجلیل کردند.

محمدرضا شرف الدین ضمن تشکر از این بزرگداشت گفت: این اتفاق لیاقت من نیست و لطف دوستان است. گرد پای رزمندگان را بر چشم و سر و شانه میگذارم.

دکتر علی عسکری: امنیت امروز ما از برکات دفاع مقدس است/ شهاب حسینی جایزه‌اش را به فرزندان شهید بابایی تقدیم کرد

وی با یادی از مرحوم سیف الله داد و رسول ملاقلی پور یاد این ایام را گرامیداشت.

برگزیدگان بخش سینمایی ویدئویی چهاردهمین جشنواره فیلم مقاومت

تندیس بهترین فیلمنامه: خیرالله تقیانی پور برای فیلمنامه "تونل"

دیپلم بهترین کارگردانی: احمد بحرانی و خیرالله تقیانی پور برای فیلم "تونل"

تندیس بهترین کارگردانی: داریوش عذبانی برای کارگردانی فیلم "مردان آفتاب"

دیپلم افتخار بهترین فیلم در بخش سینمایی ویدئویی: مهدی تربتی فرد برای کارگردانی :مدار ده درجه"

جعفر دهقان در افتتاحیه جشنواره بین المللی فیلم مقاومت تقدیر شد و تندیس خود را از دست علی نصیریان دریافت کرد.

دکتر علی عسکری: امنیت امروز ما از برکات دفاع مقدس است/ شهاب حسینی جایزه‌اش را به فرزندان شهید بابایی تقدیم کرد

برگزیدگان بخش سریال چهاردهمین جشنواره فیلم مقاومت :


تندیس بهترین فیلمنامه به هادی مقدم دوست و حمید نعمت الله برای مجموعه تلویزیونی"وضعیت سفید" تعلق گرفت.

بهترین کارگردانی مجموعه تلویزیونی به مسعود جعفری جوزانی برای سریال "در چشم باد" تعلق گرفت.

دیپلم افتخار بهترین تهيه کنندگی مجموعه تلویزیونی به محمدرضا شفیعی برای سریال "وضعیت سفید" اهدا شد.

تندیس بهترین مجموعه تلویزیونی به حبیب الله کاسه ساز، مسعود جعفری جوزانی و عباس اکبری اهدا شد.

دکتر علی عسکری: امنیت امروز ما از برکات دفاع مقدس است/ شهاب حسینی جایزه‌اش را به فرزندان شهید بابایی تقدیم کرد

تندیس بهترین بازیگری در بخش مجموعه های تلویزیونی اهدا شد به شهاب حسینی برای سریال "شوق پرواز"

شهاب حسینی گفت: برخلاف این مهم که بازیگر نقش را می‌پروراند این بار در سریال شهید بابایی نقش بازیگر را پروراند. دوست داشتم دستان شهید بابایی را می‌بوسم اما میسر نیست. این جایزه را به فرزندان برومند ایشان تقدیم می‌کنم.

دیپلم افتخار بهترین بازیگری به آزیتا حاحیان برای مجموعه تلویزیونی "کیمیا" تعلق گرفت.

جایزه ویژه فرج الله سلحشور به بهترین فیلم با موضوع انقلاب اسلامی اهدا شد به منصور سهراب پور تهیه کننده فیلم "پروانه"


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Kazakhstan
ناشناس
۰۶:۳۱ ۰۳ مهر ۱۳۹۵
به یاد شهدا
آخرین اخبار