فومنی در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

شورای عالی اصلاح‌طلبان، شورای اشخاص است

دبیرکل حزب مردمی اصلاحات گفت: شورای عالی اصلاح‌طلبان چندان معنایی ندارد؛ این شورا بیشتر شورای اشخاص است.

محمدزارع فومنی دبیرکل حزب مردمی اصلاحات در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به فعالیت‌های شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان اظهار داشت: شورای عالی اصلاح‌طلبان مشتمل از احزاب نبوده بلکه یک شورای شخصی است. 

وی با بیان اینکه شورای عالی اصلاح‌طلبان چندان معنایی ندارد افزود: این شورا بیشتر شورای اشخاص است تا احزاب. اشخاصی هر مرتبه می‌آیند، با فریب دادن و دور هم جمع کردن تعدادی احزاب، در نهایت آن چیزی که خودشان می‌خواهند را تصمیم‌گیری می‌کنند.

فومنی با تأکید بر اینکه در انتخابات مجلس، احزاب در شورای عالی نقشی نداشتند گفت: اگر یک مرتبه دیگر اشخاصی بخواهند دور هم جمع شوند و در قالب شورای عالی به کار خود ادامه دهند، آن عدد را نخواهند داشت؛ یعنی عمدتا افراد و گروه‌هایی هستند که نفر ندارند.

وی اضافه کرد: این‌ها اشخاصی هستند که با اعمال نفوذ و قدرت، مدت‌هاست کار می‌کنند و منافع خودشان را هم می‌برند. در انتخابات قبلی، میلیاردها هزینه از کاندیداها گرفته شد تا در لیست قرار گرفته و وارد مجلس شوند. 

فومنی با بیان اینکه اگر شورای عالی اصلاح‌طلبان بخواهد به همان شیوه انتخابات مجلس کار کند، موفق نخواهد بود یادآور شد: ما نمی‌توانیم انتخابات قبلی را چندان با انتخابات‌های دیگر مقایسه کنیم. مردم نسبت به شورای عالی شناخت پیدا کرده‌اند؛ مردم فهمیده‌اند به کسانی که عنوان اصلاح‌طلب اطلاق می‌شد، اصلا اصلاح‌طلب نبوده‌اند.

دبیرکل حزب مردمی اصلاحات با اشاره به لزوم شکل‌گیری پارلمان احزاب اصلاح‌طلب گفت: همه احزاب اصلاح‌طلب باید در این پارلمان عضو شوند. اینکه یک عده خاصی بخواهند برای دیگران تصمیم بگیرند، نظر همه اصلاح‌طلبان نیست. اصلا خوب نیست، ما بیاییم یک سری گروه‌ها را حذف کرده و یک سری گروه‌هایی که منافع ما را تأمین می‌کنند، حفظ کنیم. همه احزاب اصلاح‌طلب باید حضور داشته و اظهار نظر کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار