رویترز: ایران قصد دارد صادرات سنگ آهن را از مارس آینده ممنوع کند

یک مسئول در بخش صنعت آهن ایران گفت: تهران قصد دارد صادرات سنگ آهن را از مارس 2017 متوقف کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری رویترز در گزارشی از دالیان (چین) به قلم مانولو سراپیو جی آر نوشت :  یک مسئول در بخش صنعت آهن ایران گفت: کشورش قصد دارد صادرات سنگ آهن را از مارس 2017 متوقف کند و به جای آن نوع فرآوری شده ای از محصولات مرتبط با فولاد را به منظور افزایش درآمد خود با توجه به کاهش قیمتها بفروشد.  

تهران در حال حاضر خاک و سنگ آهن خام را صادر می کند و ششمین صادر کننده آهن به چین، بزرگترین بازار فلزات جهان به شمار می آید.

کیوان جعفری تهرانی، رئیس امور بین الملل اتحادیه تولیدکنندگان و صادر کنندگان سنگ آهن ایران در حاشیه نشست صنعت آهن در شهر دالیان چین به رویترز گفت: «دلیل آن روشن است ، ایران ترجیح می دهد محصولاتی را صادر کند که ارزش افزوده بسیار زیادی دارد.»   

تهرانی افزود: معادن سنگ آهن ایران از 200 معدن در سال 2013 به 20 معدن کاهش یافته است.  

وی افزود: پیش بینی می شود شرکت صنعتی و معدنی «گل گهر» ایران تا سه ماهه پایانی سال 2016 کارخانه تولید گندله خود را که سالانه پنج میلیون تن گندله تولید می کند راه اندازی کند.   

وی اضافه کرد: ایران واردات هفت تا هشت میلیون تن گندله در سال را ازسرگرفته است و تقاضای داخلی بین 28 میلیون تا 29 میلیون تن است اما این تولید جدید می تواند وابستگی کشور را به خریدهای خارجی پایان دهد و با توجه به کاهش تقاضای داخلی فولاد ، ایران را به کشور صادرکننده تبدیل کند.  

ایران به دنبال جذب 29 میلیارد دلار سرمایه گذاری در بخش معادن و افزایش تولید فولاد خام از 16 میلیون تن کنونی به 55 میلیون تن تا سال 2025 است. 

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار