سیگار قاچاق، کمر تولید راشکست

واردات بی رویه سیگار قاچاق به کشور ،تولید این محصول در داخل را با مشکلات متعددی روبرو کرده است.

خ////ضربه سیگار قاچاق به صنعت  تولید این محصول

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان آمارها نشان می دهد که هرساله میزان زیادی از سیگار مصرفی درداخل کشور ازطریق مبادی مختلف قاچاق می شود وشاید دلیل این امر بالابودن قیمت سیگارهای داخلی وبه صرفه بودن واردات آن باشد تاجایی که حتی شرکت دخانیات نیز خود به یکی از وارد کنندگان سیگار تبدیل شده است؛ کارشناسان در این خصوص معتقدند که  این موضوع  تولید این  محصول در داخل را با خطر جدی روبرو می کند.

عبدالرضا رضیان عضوکمیسیون صنایع ومعادن مجلس شورای اسلامی درگفتگو باخبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به اینکه نظارت دولت بر واردات سیگار کم شده است،گفت: پس از واگذاری شرکت دخانیات به بخش خصوصی نظارت دولت بر تولید داخلی را با مشکلات متعددی مواجه کرد.

وی با بیان اینکه شرکت دخانیات پتانسیل تولید 4میلیون نخ سیگار را دارد، افزود:این شرکت سالانه 2میلیاردنخ سیگار در کشور تولید می کند و این امر به دلیل ارزان بودن قیمت سیگارخارجی است که موجب شده تا تولید داخل را با آسیب جدی روبرو شود.

عزم همه جانبه برای مبارزه باقاچاق دخانیات

محمد شریف زارع کارشناس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفت:اسلحه، دارو، مواد مخدر، مشروبات الکلی و مواد دخانی، پنج تجارت غیرقانونی بزرگ دردنیا محسوب می شوند که ارزش آنها به چند صد میلیارد دلار می‌رسد و برآورد می‌­شود که از هر 10عدد سیگار و محصولات دخانی مصرف­ شده، حداقل یکی به­ طریق غیرقانونی تولید و توزیع شده است.

وی ادامه داد:  علی­‌رغم تلاش­های فراوان برای مبارزه با این مسئله، قاچاق این محصولات از پیچیدگی و سازمان­ یافتگی بیشتری برخوردار است که  عزم همه جانبه ای رابرای برخورد با آن می طلبد.

شریف زارع  تصریح کرد:قاچاق سیگار می تواند  آسیب جدی به فعالیت‌های اقتصادی کشور وارد و بهداشت و سلامت افراد جامعه را در معرض خطر قرار دهد.



انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار