باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد

خیز بلند اتاق جنگ دمشق_مسکو برای پاکسازی کامل "حلب" + نقشه و جزئیات

ارتش سوریه و روسیه حرکتی منسجم برای پاکسازی مناطق مختلف شرق حلب از جمله "شیخ مقصود " داشته‌اند.

به گزارش  خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ آنچه که در روزهای اخیر مشخص شد، نارضایتی شدید مقامات "کرملین" از آتش بس بود که دست‌کم 300 بار از سوی تروریست‌ها نقض شد.

همین نارضایتی از پیمان‌شکنی آمریکا موجب شد تا دور جدیدی از حملات علیه تروریست‌های تکفیری در جنوب غرب و شرق "حلب" آغاز شود. جنگنده‌های روسی و سوری در ساعات اخیر بارها مواضع تکفیری‌ها را مورد حمله قرار دادند که هدف از این حملات ایجاد مسیر برای پیشروی نیروهای سوری بود.

**اطلاعیه ارتش سوریه برای پاکسازی کامل "حلب" 

ارتش سوریه و متحدانش پیش از آغاز این عملیات به حمله موشکی و توپخانه ای و هوایی به خطوط دفاعی جبهه النصره و دیگر گروه های متحد این گروه پرداختند. پس از آن نیز نیروهای زمینی پیشروی به سمت "عامریه"، "سکّری"، "شیخ سعید"، "بستان القصر" و "الکلّاسله" را اخیرا آغاز کردند.

به موازات عملیات نظامی زمینی، هواپیماهای سوریه و روسی تجمعات تروریستها را در شرق "حلب" هدف قرار می دهند. صدای انفجارهای متعدد در غرب حلب نیز حاکی از حملات هوائی سخت به تجمعات تروریستها در نزدیک ساختمان تحقیقات علمی و "حی الراشدین" است.

فرماندهی کل ارتش سوریه با صدور اطلاعیه ای از شهروندان سوری خواست از مراکز استقرار گروه های مسلح فاصله بگیرند و تاکید کرد هر یک از شهروندان این منطقه که خود را به نیروهای ارتش سوریه برسانند تحت بازجوئی قرار نخواهند گرفت.

فرماندهی ارتش سوریه همچنین اعلام کرد تدابیر و تسهیلات لازم را برای پذیرش شهروندان غیرنظامی این منطقه فراهم کرده است. ارتش سوریه می گوید که اماکنی را برای اسکان و تامین نیازهای مردم این منطقه آماده کرده است و کسانی که قصد جداشدن از گروه های مسلح و پیوستن به کشور را داشته باشند اکنون این امکان برایشان فراهم شده است.

اگر به نقشه تحولات میدانی حلب نگاهی بیندازیم، می بینیم که ارتش سوریه یک حرکت منسجم برای پاکسازی "حلب" ("شیخ مقصود"، "قلعه حلب"، "سادکوب") داشته و در نظر دارد با پاکسازی این مناطق کل مساحت "حلب" را آزاد کند.


خیز بلند ارتش سوریه و روسیه برای پاکسازی کامل

**دست بالای ارتش سوریه در تحولات میدانی ریف "حلب"

اکنون ارتش سوریه در مسیر "کاستلو" تا نزدیکی اردوگاه "حندرات" ، از "دوار یرمون تا پروژه 1070 " و از "راموسه تا العصافیر" دست بالا را در مواجهه با تروریست‌های تکفیری جیش‌الفتح دارد.

اما "بی‌بی‌سی فارسی" دستگاه تبلیغاتی دولت انگلیس تلاش می‌کند تا با برجسته‌ کردن اهمیت منطقه پرواز ممنوع در شمال سوریه و نشان دادن تصویری خشن از بمباران‌های ائتلاف مسکو دمشق آن را کوششی در جهت ضربه زدن به مسیر گفت‌وگوهای صلح در سوریه قلمداد کند؛ حال آنکه این رسانه کمتر به بمباران‌های عربستان علیه ملت مظلوم یمن می‌پردازد و به عنوان یک رسانه‌ از جریان‌های تکفیری در "حلب" حمایت می‌کند.

دستگاه‌ تبلیغاتی دولت انگلیس پوشش کمرنگی از حمله ارتش آمریکا به موضع نیروهای سوری داشت و این خود گویای حمایت "بی‌بی‌سی " از تروریست های ائتلاف جیش الفتح در شمال سوریه است.

در حال حاضر بمباران‌های استان "حلب" از سوی رسانه‌های غربی زیر سوال می‌رود و موضوع منطقه پرواز ممنوع به صورت جدی بیان می‌شود و علت آن چیزی جز تامین خواسته‌های قدرت‌های امپریالیستی همچون آمریکا نیست .

گزارش از محمد زرچینی

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Canada
ناشناس
۱۸:۲۵ ۰۳ مهر ۱۳۹۵
اى خداى قادر ، تمام مدافعان حريمت را يارى فرما و تك تك افراد دشمن دين رسول الله را نابود بفرما ، به اميد خداوند سوريه پيروز است به زودى انشاالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۴ ۰۳ مهر ۱۳۹۵
خداوند پشت و پناه ارتش سوریه و محور مقاومت باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۹ ۰۳ مهر ۱۳۹۵
خداقوت
United States of America
ناشناس
۱۴:۴۵ ۰۳ مهر ۱۳۹۵
به امید پیروزی خط مقاومت.
آخرین اخبار