اردوغان: هیچ سیاستمداری محدود به مطالبی نیست که در دوره انتخابات می‌گوید/ آتش‌بس سوریه مانند نوزادی بود که مُرده متولد شد


رئیس جمهور ترکیه در گفتگو با شبکه ام اس ان بی سی آمریکا، در خصوص انتخابات این کشور و اوضاع منطقه غرب آسیا اظهارنظر کرد.


اردوغان: هیچ سیاستمداری محدود به مطالبی نیست که در دوره انتخابات می‌گوید/ آتش‌بس سوریه مانند نوزادی بود که مُرده متولد شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، در گفتگوی اختصاصی با شبکه تلویزیونی ام اس ان بی سی آمریکا تصریح کرد رئیس جمهور شدن ترامپ در این کشور، نامحتمل نیست، اما آنچه مهم است گزینه ای است که مردم آمریکا انتخاب می کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که نظرش درباره سخنان ترامپ درخصوص ممنوعیت ورود مسلمانان به آمریکا چیست و اگر نامزد جمهوری‌خواه انتخابات رئیس جمهور شود، آیا او به اتباع ترکیه توصیه خواهد کرد که به آمریکا نیایند گفت:« در فضای سیاست وقوع چنین اتفاقهایی ناممکن نیست (رئیس جمهور شدن ترامپ). سیاست شبیه ماراتن است. سیاست روندی طولانی است. در تجمعات انتخاباتی پیش از انتخابات، مطالب زیادی می توان گفت اما در دوران پس از انتخابات، اوضاع کاملا متفاوت شود. هیچ شخصیت سیاسی و هیچ سیاستمداری در جهان محدود به مطالبی نیست که در دوره انتخابات می گوید.»

رئیس جمهور ترکیه در پاسخ به این سئوال که از بین ترامپ و هیلاری کلینتون، کدامیک می توانند روابط بهتری با ترکیه ایجاد کنند و برای ترکیه گزینه بهتری است، گفت:« شما (خبرنگاران) صحبت‌های من را قطع می کنید و من نمی خواهم در این تله بیفتم! بهترین وضعی که به نظرمن متصور است این است که خواست مردم آمریکا محقق شود. مردم آمریکا هستند که خودشان گزینه مدنظرشان را انتخاب می کنند. من به دمکراسی بیش از هر چیز دیگری اعتقاد دارم.»

اردوغان در بخشی دیگر از اظهاراتش مدعی شد در سوریه 600 هزار نفر کشته شده‌اند و بشار اسد، رئیس جمهور این کشور، نمی تواند در مسند قدرت باقی بماند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا آتش‌بس در سوریه شکست خورده است، گفت:« متاسفانه، این طرح مانند بچه‌ای است که مرده به دنیا آمد. دوره زمانی 48 ساعته شروع شد و بعدا یک هفته بحث شد که آیا 48 ساعت اولیه (آتش‌بس) موفقیت‌آمیز بوده است یا خیر؛ اما توقف درگیری ها هرگز (به صورت گسترده) رخ نداد. طرح توقف درگیری ها به صورت چشمگیری نقض شد.»

وی در پاسخ به این سوال که چه کسی عامل حمله به کاروان امدادی بوده است در اظهاراتی بی‌اساس مدعی شد:« طرف آدمکشی که مسئول این حمله بوده ، رژیم اسد است. رژیم اسد این کار را انجام داد. این رویداد بار دیگر ماهیت رژیم اسد را در سوریه نشان می دهد. باید این منطقه، به صورت رسمی، منطقه پرواز ممنوع اعلام شود. متاسفانه هیچ رهبری در جهان با این طرح موافق نیست. ما بارها و بارها درباره ضرورت این کار سخن گفته ایم، اما هیچ گام ملموسی در این خصوص برداشته نشده است.»

رئیس جمهور ترکیه در پاسخ به این سوال که آیا سیاست آمریکا درباره اسد تغییر کرده است و اینکه آیا همکاری آمریکا با روسیه سبب ایجاد فضایی برای باقی ماندن بشار اسد در مسند قدرت می‌شود در ادامه  ادعاهای خود بر ضد دولت دمشق گفت:« دست کم 600 هزار نفر در سوریه کشته شده اند و مسئول همه این کشتارها، همان فردی است که شما به آن اشاره کردید. آیا فکر می کنید چنین فردی می تواند همچنان در سوریه در مسند قدرت باقی بماند؟ این کار به معنای بی احترامی شدید به 600 هزار نفری است که کشته شده اند. اگر بشار اسد همچنان در مسند قدرت باقی بماند چگونه می توانیم از 600 هزار نفری که کشته شده اند بخواهیم ما را ببخشند؟»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۸:۵۳ ۰۳ مهر ۱۳۹۵
برو بابا نفت از داعش نخر
خودتم سهیمی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۱ ۰۳ مهر ۱۳۹۵
اردوغان گناه خیانت خودش برعلیه مردم سوریه را گردن حکومت سوریه می اندازد . این شخص اصل ونسبش مثل ال سعود به ناکجا اباد وصل می شود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۸ ۰۳ مهر ۱۳۹۵
اینم معلوم نیست فازش چیه؟
Netherlands
ناشناس
۱۴:۰۷ ۰۳ مهر ۱۳۹۵
والا جا داره به سلامت عقلیش شک کنی خخخخخخخخ
البته تقصیر خودش نیست تو ذاتش هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۳ ۰۳ مهر ۱۳۹۵
کفتار تو ادمی اخه
برادر مسلمانت رو می کشی برای خوش کردن دل امریکایی
آخرین اخبار