لاریجانی در دیدار با رئیس مجلس نمایندگان کنیا:

نگاه‌ ایران و کنیا برای مبارزه با تروریسم به هم نزدیک است

رئیس مجلس گفت: نگاه و عزم دو کشور ایران و کنیا برای مبارزه با تروریسم به هم نزدیک است و امیدواریم همکاری‌های بیشتری انجام شود.

نگاه‌ دو کشور ایران و کنیا برای مبارزه با تروریسم به هم نزدیک استبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز (شنبه 3 مهرماه) در نشست مشترک خبری با "موتوری جاستین ادناهون" رئیس مجلس کنیا، گفت: ما امروز مهمان بسیار عزیزی داشتیم رئیس پارلمان کنیا به همراه همکارانشان به ایران تشریف آوردند که با توجه به نگاه مثبتی که در ایران به روابط دوستانه و گسترده با کنیا وجود دارد، مسلما این دیدار فرصت مغتنمی است.

وی افزود: امروز مذاکراتی در زمینه گسترش روابط پارلمانی و همچنین ارتباط بخش‌های مختلف پارلمان دو کشور انجام شد.

رئیس مجلس با اشاره به بخش دوم مذاکرات گفت: پیرامون همکاری گسترده میان دو کشور در زمینه اقتصادی، صنعتی، نفت و گاز، دارویی، تجهیزات پزشکی و کشاورزی انجام شد، با توجه به علاقمندی کشور کنیا، زمینه برای گفت‌وگوی مسئولان مربوطه طی این دیدار انجام شد تا زمینه گسترده‌تر اقتصادی فراهم شود.

وی یکی دیگر از محورهای مذاکرات امروز خود را با رئیس مجلس کنیا بحران‌های تروریستی عنوان کرد و بیان داشت: بحران‌های تروریستی امروز در منطقه ما و شرق آفریقا دیده می شود و کشور کنیا هم با انواع تروریست درگیر است.

رئیس مجلس تأکید کرد: نگاه‌های ما برای مبارزه با تروریسم و همچنین عزم دو کشور به یکدیگر نزدیک است، امیدواریم براساس گفت‌وگوهای انجام شده همکاری‌های بیشتری بین دو کشور در این زمینه به وجود بیاید.

لاریجانی در پایان خاطر نشان کرد:  امیدواریم سفر رئیس پارلمان کنیا به ایران نقطه عطفی برای گسترش روابط در تمام زمینه‌های بیان شده باشد.

در ادامه بعد از اظهارات لاریجانی،"موتوری جاستین ادناهون" رئیس مجلس نمایندگان کنیا ضمن اظهار تشکر از مسئولان جمهوری اسلامی ایران گفت: شما از بدو ورود ما تاکنون میهمان نوازی گرمی داشته‌اید که از همین‌جا از دولت و مردم این کشور هم تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: در گفت‌وگوهای امروز و تقویت روابط دوستانه و بهبود مسائل اقتصادی و همچنین درک متقابل فرهنگی تأکید شد.

رئیس مجلس نمایندگان کنیا تصریح کرد: در مورد فعال سازی گروه‌های دوستی پارلمانی میان ایران و کنیا هم مذاکراتی انجام شد زیرا پارلمان‌ها نقش کلیدی بر بهبود روابط دوجانبه، چند جانبه و روابط اقتصادی دارند.

ادناهون تأکید کرد: طی مذاکرات امروز در مورد تعامل مثبت میان بخش‌های مختلف دو کشور کنیا و ایران صحبت کردیم، امروز شخصا از لاریجانی رئیس مجلس برای سفر به کنیا در آینده‌ای نزدیک دعوت کردند تا از نزدیک شاهد یکی از بزرگترین عجایب دنیا باشد.

وی همچنین بیان داشت: قرار است از شهر تاریخی شیراز و آثار باستانی آن هم دیداری انجام دهیم.

رئیس مجلس نمایندگان کنیا در پایان بار دیگر از میهمان‌ نوازی گرم رئیس مجلس شورای اسلامی تشکر و قدردانی کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار