مهاباد؛

آغاز طرح جمع آوری کالاهای قاچاق در مهاباد

طرح جمع آوری کالاهای قاچاق همزمان با سراسر کشور در شهرستان مهاباد نیز آغاز شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ، معاون رئیس سازمان و رئیس اداره صنعت ، معدن و تجارت شهرستان مهاباد گفت : این طرح با اولویت لوازم خانگی و با هدف حمایت از تولید داخلی و پیشگیری از قاچاق کالا اجرا می شود.

قادری افزود : در این طرح دستگاههای نظارتی از قبیل اتاق اصناف ایران ، گمرک ، نیروی انتظامی ، سازمانهاى صنعت ، معدن و تجارت ، دانشگاههاى علوم پزشکى و اتحادیه های مربوطه مشارکت دارند.

وی با اشاره به اینکه برای جمع آوری داوطلبانه کالاهای خارجی بدون مجوز ، فرصتی 15 روزه تعیین شده است گفت : کالاهایی که در واحدهای صنفی عرضه می شوند باید دارای برگ سبز گمرکی باشند در غیر این صورت جزو کالای قاچاق محسوب و در بازرسی های مشترک با آنها برخورد وکالای مربوطه ضبط خواهد شد.

قادری ، لزوم قانونمند بودن واردات کالا و رعایت حقوق مصرف کننده را از عوامل جمع آوری کالاهای بدون شناسنامه اعلام کرد.

بگفته مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجانغربی نیز ، مرحله اول این طرح با محوریت اتاق اصناف در مدت یک ماه و با هدف پیشگیری و آموزش اصناف انجاممی شود اما

محمد اقوامی با بیان اینکه با آغاز دومین مرحله طرح ، سازمان تعزیرات حکومتی به صورت قاطع و برابر قانون با متخلفان برخورد خواهدکرد ، اضافه کرد : مرحله دوم این طرح از دوم آبان ماه امسال آغاز می شود.

گفتنی است ؛ قانون مقابله با کالای خارجی بدون مجوز 13 سال پیش به تصویب رسید که از اول مهر امسال به منظور حمایت از تولیدکنندگان داخلی در سراسرکشور اجرایی شده است.
 
 
انتهای پیام/
برچسب ها: آغاز ، طرح ، جمع اوری ، قاچاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.