یاسوج؛

وجود 2 هزار تعاونی فعال در استان

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان گفت: تعاونی‌های فعال در کهگیلویه و بویراحمد حدود ۲۰ هزار فرصت شغلی در استان ایجاد کرده‌اند.

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛  صابر مظاهری در آیین بازگشایی اتاق تعاون  با بیان اینکه هم اکنون ۳ هزار و ۴۰۰ تعاونی در شهرهای مختلف استان با  122 هزارنفرعضو وجود دارد گفت: از این تعداد ۲ هزار تعاونی فعال است.

وی با تاکید بر اینکه نباید چشم انتظار تخصیص بودجه از مرکز باشیم و هیئت رئیسه جدید اتاق با همکاری تعاونی های استان به سمت درآمد زایی پیش روند گفت: با برگزاری نمایشگاههای مختلف و دعوت از تعاونی های برتر کشور ضمن درآمدزایی می توان اتاق تعاون استان را به کشور معرفی کرد
.

رئیس اتاق تعاون استان هم با بیان اینکه اتاق تعاون استان در چند سال گذشته به هیچ وجه نتوانست کوچکترین مشکلی از مشکلات تعاونگران را رفع کند افزود: در برنامه دوره جدید اتاق تعاون، موضوع تحقیقات و اشتغال افراد جویای کار در قالب راه اندازی شرکت های تعاونی و توسعه صادرات غیرنفتی در بخش تعاون مورد توجه جدی است.

لهراسب باقری افزود: اتاق تعاون استان از ابتدای تاسیس تا کنون تنها ۱۷۳ میلیون تومان درآمد داشته و اتاق تعاون ایران در سال جدید هم هیچ مبلغی برای کمک به اتاق های تعاون کشور در نظر نگرفته است.

باقری گفت: انجام طرح‌های تحقیقاتی برای شناخت فرصت‌ها، امکانات و مزیت های نسبی استان، تهیه طرح های توجیهی و همکاری در تأسیس و گسترش تعاونی ها، تشکیل بانک اطلاعاتی و ایجاد کمیته اشتغال اتاق تعاون، ایجاد دفاتر نمایندگی اتاق تعاون کهگیلویه و بویراحمد در شهرستان های استان، پیگیری انجام تصدی های بخش تعاونی که قابل واگذاری به اتاق تعاون است و ایجاد زمینه لازم برای توسعه صادرات تعاونی های از جمله برنامه های پیش بینی شده در این دوره است.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.