غلامرضا موسوی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

مبارزات دفاع مقدس در ذهن و قلب مردم جا دارد

موسوی معتقد است ساخت فیلم های دفاع مقدسی در زمان خود در قیاس با الان راحت‌تر بوده است.

غلامرضا موسوی تهیه‌کننده سینما در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص اهمیت سینمای دفاع مقدس و جایگاهش در سینمای حال حاضر کشورمان گفت: به نظرم مبارزات دفاع مقدس در ذهن و قلب مردم جا دارد. طبیعتا این مبارزات در همه مکان‌های عمومی که فرهنگ و هنر هم جزو آن است، جایگاه خودش را حفظ می کند.

وی افزود: اما شاید این سوال پیش بیاید که چرا تولیدات دفاع مقدس زیاد نیست. می توان پاسخ داد این تولیدات دو وجه دارد؛ یکی تولیداتی که به زمان جنگ برمی گردد که ساخت آن ها راحت تر است و دیگری تولیدات پس از جنگ که فیلمساز را درگیر معضلاتی می‌کند. چه بسا اگر کسی جز حاتمی‌کیا در آن زمان «آژانس شیشه ای» را می ساخت، با مشکلات فراوانی روبرو می شد.

وی ادامه داد: ساخت آثار دفاع مقدس در روزگار الان، با نگاههای اجتماعی همراه است و این نگاه را خیلی‌ها قبول ندارند. پس ساختشان به جهت راضی نگه داشتن سلایق مختلف سخت می‌شود و فیلمساز را از امنیت دور می کند.

موسوی خاطرنشان کرد: در کل مردم فارغ از اینکه چه نگاه و سیاستی دارند، با تمام توان به جبهه‌های جنگ رفتند و اجازه ندادند یک وجب از خاکشان توسط دشمن اشغال شود و این همیشه جاودان خواهد ماند.


انتهای پیام/





اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار