جشنواره نشریات دانشگاه آزاد باعث ارتقاء رسانه‌های نوشتاری است

دبیرتشکل‌های انجمن اسلامی واحد تهران جنوب دانشگاه آزاد اسلامی ضمن معرفی پرافتخارترین نشریه دانشجویی گفت: برگزاری جشنواره نشریات دانشگاه آزاد باعث ارتقا رسانه‌های نوشتاری است.

مهدی عبداللهی دبیرتشکل‌های انجمن اسلامی واحد تهران جنوب دانشگاه آزاد اسلامی در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به برگزاری جشنواره سراسری نشریات دانشجویی گفت: این جشنواره برای نخستین بار با 350 نشریه و 2 هزار و 450 اثر شرکت‌کننده درشهریور ماه سال جاری به میزبانی واحد تبریز برگزار شد.

وی با بیان اینکه در بین تمام آثار شرکت کننده تنها یک هزار و 830 اثر از سوی دبیرخانه مرکزی در پالایش مقدماتی (مطابقت آئین‌نامه‌ای) پذیرفته شد، افزود: در این بین تعداد 117 اثر شامل 22 رتبه نخست، 29 رتبه دوم، 34 رتبه سوم و 32 رتبه شایسته تقدیر از بین واحدها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی به مرحله کشوری راه یافت و توسط 12 نفر از داوران تراز اول فعال در عرصه مطبوعاتی کشور مورد ارزیابی و داوری قرار گرفتند.

عبداللهی بیان کرد: نشریه پاد از تشکل انجمن اسلامی دانشجویان واحد تهران جنوب از پر افتخارترین نشریات تشکل های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی است که در بخش برگزیدگان کشوری، در عناوین مقالات ویژه(صلح و سلام)، مقالات اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، صنفی، سرمقاله و یادداشت، عکس، طرح داخلی و بخش نشریات برتر،منتخب اعلام شد.

دبیرتشکلهای انجمن اسلامی واحد تهران جنوب و سردبیر نشریه پاد با اشاره به برگزیده شدن این نشریه در عناوین مختلف اظهار داشت: این نشریه از اسفند سال 1392 با مضامین سیاسی، فرهنگی و صنفی به صورت گاهنامه منتشر شده و در راستای تحقق اهداف مرامنامه «انجمن اسلامی دانشجویان تهران جنوب» فعالیت می کند.

عبداللهی موفقیت این نشریه را مدیون عوامل مختلفی دانست و گفت: کارگروهی، توجه به کیفیت و تولیدی بودن مطالب، نگارش درست و تمرکز هیأت تحریریه و کمیته روابط عمومی انجمن بر نشریه، از مهم‌ترین دلایل موفقیت نشریه پاد در جشنواره نشریات است.

سردبیر نشریه پاد ارزیابی خود از جشنواره نشریات را این گونه مطرح کرد: تا کنون استقبال از نشریات دانشگاهی چندان پرشور نبوده و برگزاری اولین دوره جشنواره نشریات دانشگاه آزاد اسلامی می‌تواند گام مثبتی در راستای ایجاد انگیزه در این حوزه باشد، اگرچه بخش قوانین ثبت آثار و تقدیر از آثار برتر در این جشنواره جای بحث دارد، اما به طور کلی برگزاری جشنواره و توجه به نشریات دانشجویی از سوی دانشگاه آزاد اسلامی جای بسی تقدیر دارد.

دبیر تشکل انجمن اسلامی دانشجویان تهران جنوب، با اشاره به آنکه نشریه، سایت و شبکه‌ های اجتماعی همگی از بسترهای رسانه‌ هستند افزود: با این حال شبکه‌های اجتماعی معمولا جزو بازوهای اجتماعی به شمار می رود و بر خلاف نشریه و سایت نمی‌توان از آن‌ها به عنوان منبع یاد کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار