لاریجانی در دیدار با بسیجیان قوه مقننه:

کشورهای منطقه در صورت تعرض به ایران با جبهه واحد ملی مواجه می‌شوند/ حادثه دفاع مقدس در دنیا کمیاب بود

رئیس مجلس گفت: دوران دفاع مقدس در دنیا نادر بود و پدیده‌ای متفاوت را در عرف جهانی بوجود آورد.

کشورهای منطقه در صورت تعرض به ایران با جبهه واحد ملی مواجه می‌شوند/ حادثه دفاع مقدس در دنیا کمیاب بود
به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار امروز خود با بسیجیان قوه مقننه، اظهار داشت: حدود صد نفر از نمایندگان خانه ملت سابقه حضور در جبهه‌های جنگ را داشته‌اند که این یک سرمایه بوده و این حضور بیانگر آن است که حرکت جهادگر فی سبیل‌الله در متن مردم عزیز هستند.
 
وی ضمن تشکر از بسیج مجلس تصریح کرد: بسیج مجلس هر سال میداندار است، فردا نیز برنامه‌ای برای تقدیر از شهدای دفاع از حرم و برخی از نمایندگان حاضر که سابقه حضور در جبهه‌های جنگ را داشتند، در صحن مجلس خواهیم داشت.  
 
وی با اشاره به اینکه حادثه دفاع مقدس در دنیا نادر بود، گفت: کشوری که تازه انقلاب کرده و با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می‌کرد، بلافاصله وارد جنگی شد که تقریبا تمام کشورهای غربی‌، منطقه و شوروی سابق علیه آن بسیج شده بودند.
 
رئیس مجلس ادامه داد: ایران توانست این کشورها را پس زده و برای امروز خود سرمایه‌ای داشته باشد، البته زوایای پنهانی از دوران دفاع مقدس هنوز پنهان است که باید کشف شود.
 
لاریجانی با بیان اینکه جنگ دفاع مقدس پدیده‌ای متفاوت در عرف جهانی است را بوجود آورد اظهار داشت: با نگاهی به مسیر مسائل جنگ در کشور می‌توان متوجه شد که این یک نوع دفاع همه جانبه بود.
 
لاریجانی بیان داشت: در دوران بنی‌صدر مشکلات بسیاری در کشور بوجود آمد و سربازان با دست‌های خالی در جنگ مبارزه می‌کردند، اما بعد از عزل بنی‌صدر شرایط برای حضور مردم در عرصه جنگ فراهم شد که نتیجه این حضور شکست حصر آبادان و آزادی خرمشهر بود.
 
وی در ادامه افزود: در مقابل هم‌دستی کشورهای خارجی، اتحاد داخلی و دفاعی همه جانبه در کشور بوجود آمد و بر این اساس کشورهای منطقه فهمیدند اگر روزی به ایران تعرض کنند با یک جبهه واحد ملی مواجه خواهند شد که این سرمایه بزرگ است.
 
رئیس مجلس با تاکید بر اینکه طی این سال‌ها حوادثی پیش آمد که می‌توانست منجر به حمله به ایران شود گفت: اما این کشورها جرات حمله به ایران را نداشتند زیرا تجربه به آنها نشان داده بود که در صورت تعرض، همبستگی ملی در ایران شکل می‌گیرد و این دفاع همه جانبه سرمایه‌ای بزرگ برای ملت مجاهد است.
 
لاریجانی با اشاره به وضعیت آمریکا در دوران جنگ تحمیلی اظهار داشت: بارها نسبت به فریب‌کاری آمریکا از مقام معظم رهبری سخنانی را شنیده‌ایم.
 
وی ادامه داد: در آن دوران صدام از اقمار شوروی بود و تمام ادوات جنگی عراق نیز از کشور شوروی تامین می‌شد اما بعد از انقلاب اسلامی آمریکا شروع به برقرار ارتباط با صدام کرد.
 
رئیس مجلس اذعان داشت: روز گذشته یک سری اسناد سری که تاریخشان گذشته بود در آمریکا منتشر شد که بر اساس یکی از اسناد برژینسکی دبیر شورای امنیت آمریکا در زمان کارتر طی جلساتی به این نتیجه رسیده بودند که به صدام پیشنهاد تصرف جزایر سه‌گانه ایران را بدهند که البته صدام ناتوانی خود را در این مورد اعلام کرده بود.
 
لاریجانی تاکید کرد: آمریکایی‌های مدعی حقوق بشر حتی از کشور تازه انقلاب کرده هم نمی‌گذرند، فریبکاری آمریکا همیشه وجود دارد زیرا جنس این کشور این گونه است.
 
وی با بیان اینکه در مسائل سیاسی و اقتصادی باید سابقه آمریکا را مد نظر داشت گفت: فریب‌خوردگی برخی کشورها در دوران دفاع مقدس از زوایای پنهان آن دوران است.
 
رئیس مجلس تصریح کرد: تنها سه کشور با صدام همکاری نکردند و دیگر کشورها مانند اردن و شورای همکاری خلیج فارس از صدام حمایت کردند.
 
لاریجانی با اشاره به یکی از گفتگوهای خود با مسئولان عربستانی بیان داشت: بنده به یکی از مسئولان عربستانی گفتم چرا به صدام و طالبان کمک‌های مالی کردید آیا پشیمان نیستید، که در ادامه این مسئول اعلام کرد در دوران جنگ تحمیلی 40 میلیارد دلار به صدام کمک کرده‌ و در کنار آن از گروه‌های تروریستی حمایت کرده‌اند و این اشتباه ما بوده است.
 
وی با تاکید بر اینکه کشورهای متحد صدام بارها اظهار پشیمانی کرده‌اند بیان داشت: فریب‌خوردگی کشورهای منطقه می‌تواند کار دستشان دهد و امروز برخی از آنها اشتباه محاسباتی کرده‌اند.
 
رئیس مجلس گفت: در تاریخ انقلاب اسلامی، ایران هیچگاه به همسایگان خود تعرضی نکرده است و امروز ایران نیاز به حرکتی رو به جلو دارد.
 
لاریجانی تاکید کرد: مقام معظم رهبری بارها فرموده‌اند در عرصه اقتصادی با روحیه مجاهدت کار کنید یعنی روحیه همبستگی و مجاهدت را به راه بیاندازید.
 
وی تصریح کرد: دفاع مقدس نمادی از قیام ملی در کشور بود که باید الگویی برای دیگر عرصه‌ها باشد و آن را برای صحنه امروز کشور ترجمه کرد.
 
رئیس مجلس در پایان ضمن تاکید بر اینکه در مجلس و دیگر قوا باید روحیه مجاهدت را زنده نگه داشت خاطرنشان کرد: از این ظرفیت باید در هر بخشی به خوبی استفاده کرد.

انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار