نوبل حماقت امسال به چه کسی رسید؟+ تصاویر

توماس توایتس ملقب به "مرد بُزی" در مراسمی در دانشگاه هاروارد در شهر کمبریج آمریکا، جایزه بزرگ ایگ نوبل ویژه کارهای نامتعارف را از آن خود کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، توماس توایتس ملقب به "مرد بُزی"، یک مرد انگلیسی است که 3 روز را در میان بزها در مزرعه ای در کوههای آلپ سپری کرد تا نحوه زندگی آنها را بررسی کند؛ وی اندامی مصنوعی طراحی کرد تا به او امکان راه رفتن بر روی چهاردست و پا را بدهد.

نوبل حماقت امسال به چه کسی رسید؟+ تصاویر

به گزارش اسکای نیوز، توایتس می گوید که سه روز از زندگی بشری فاصله گرفت و در جهان بزها پا گذاشت؛ و این تجربه سه روزه خود را در کتابی به نام "مردبُزی" به رشته تحریر درآورد.

نوبل حماقت امسال به چه کسی رسید؟+ تصاویر

یکی دیگر از برندگان، احمد شفیق دانشمند فقید مصری است که در سال 2007 درگذشت؛ وی در یک پژوهش که نتایج آن در سال 1993 منتشر شد، ثابت کرد که موشهایی که شلوارهایی از پلی استر ترکیب شده با پنبه می پوشند، در زمینه جنسی ضعیف تر از موشهایی هستند که شلوارهایی از پنبه می پوشند. او برای انجام تحقیق خود تعدادی شلواراز جنس پنبه و پلی استر دوخت و آن را به تن موش‌ها کرد.

جایزه سوم به طور مشترک به دو ژاپنی به نامهای اتسوکی هیگاشیاما و کوهی اداچی به خاطر پژوهش آنها درباره چگونگی دیدن اشیا زمانی که شخص خم می شود و از میان دو پای خود به آنها نگاه می کند، اهدا شد.

نوبل حماقت امسال به چه کسی رسید؟+ تصاویر

مارک آبراهامز رییس کمیته اعطای جوایز گفت: جوائز به اقدام های غیرعادی و نامتعارف تعلق می گیرد، بهترین اقدام یا بدترین آن مدنظر قرار نمی گیرد.

یادآور می شود که جایزه نوبلِ حماقت سالانه به عجیب ترین دستاوردها و اختراعات اهدا می شود، دستاوردهایی که گاهی اوقات بیهوده به نظر می آیند.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۲۱:۲۷ ۰۳ مهر ۱۳۹۵
خدا عقلتان دهد نه جایزه !!!!!
آخرین اخبار