خالد مشعل: رئیس جدید حماس در سال آینده انتخاب می شود

خالد مشعل از انتخاب رییس جدید حماس در سال آینده خبرداد و گفت قصد نامزد شدن در این انتخابات را ندارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، رییس دفتر سیاسی حماس با بیان این که در انتخابات ریاست دفتر سیاسی حماس در سال آینده شرکت نخواهد کرد، افزود: این تفکر که حماس پس از جداشدن از فتح می تواند به تنهایی نوار غزه را اداره کند، اشتباه بود.

وی این مطالب را در سخنرانی امروز خود در نشست تحولات در جریان های اسلامی در دوحه در پاسخ به سوالی درباره نامزدی در انتخابات داخلی حماس گفت: انتخابات درسال اینده برگزار می شود و رییس جدید دفترسیاسی حماس انتخاب می شود.

وی اضافه کرد: همان گونه که اسماعیل هنیه نخست وزیر سابق و الگوی فلسطینی و مایه افتخارماست هیچ اشکالی ندارد که خالد مشعل هم رییس سابق دفتر سیاسی حماس باشد.
وی ادامه داد: بگذارید خالد مشعل هم در سال آینده رییس دفتر سابق حماس باشد.

انتخابات داخلی حماس هر چهار سال یکبار برای انتخاب اعضا و رئیس دفتر سیاسی به روش غیر علنی و محرمانه برگزار می شود. حماس هنوز اسامی نامزدهای رقابت کننده برای این منصب را اعلام نکرده است.

رسانه ها سفر، هنیه در آغاز ماه جاری از نوار غزه به مکه برای شرکت در مراسم حج را زمینه سازی برای شرکت در انتخابات داخلی حماس (که در آوریل آینده برگزار می شود) دانستند ولی حماس تاکید کرد که وی تنها برای ادای مناسک حج رفته وبه نوار غزه باز خواهد گشت.

مشعل با اشاره به تاکید حماس بر انتخابات ادامه داد: ما می خواهیم چیدمان تشکیلات فلسطینی را بزرگتر کنیم،بخاطر منافع فلسطین امتیاز هایی داده ایم و از آن چه در داخل و خارج می گذرد هم درس گرفته ایم.

دادگاه عالی فلسطین در رام الله رو چهارشنبه جلسه بررسی انتخابات محلی در کرانه غربی و غزه را به سوم اکتبر آینده موکول کرد.

این دادگاه در هشتم ماه جاری میلادی برگزاری انتخابات را که قرار بود، هشتم اکتبر آینده در نوار غزه و کرانه غربی برگزار شود،متوقف کرد وعلت این امر را عدم شرکت دادن بیت المقدس در این انتخابات و تخلف از قانون در تشکیل دادگاه های رسیدگی به اعتراضات عنوان کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار