وزیر ارتباطات تصریح کرد؛

"تلکام" بهترین فرصت برای تعامل فنی و تجاری شرکت هاست/ به دنبال تولید محتوای داخلی و اپلیکیشن های بومی هستیم

محمود واعظی در آیین افتتاحیه هفدهمین نمایشگاه بین المللی " تلکام " این نمایشگاه را فرصت بسیار خوبی برای تعامل جدی بین شرکت ها دانست.

به گزارش خبرنگار دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمود واعظی وزیر ارتباطات در آیین افتتاحیه هفدهمین نمایشگاه بین المللی تلکام 2016 در تهران  این نمایشگاه را فرصت بسیار خوبی برای تعامل جدی بین شرکت های مختلف داخلی و خارجی عنوان کرد و شرکت ها را به بهره برداری فنی و تجاری از این فرصت ایده آل دعوت کرد.

وی در ادامه حوزه  ICT را عرصه ای خواند که به سرعت در حال تحول است و افزود: هیچ صنعتی مانند ICT به این سرعت متحول نشده است  و ما نیز باید به همین سرعت تصمیم گیری و عکسل العمل داشته باشیم.

واعظی با ابراز امیدواری از  چشم انداز روشن این صنعت ادامه داد: "ICT" هر روز جایگاه بهتری نسبت به دیگر صنایع پیدا میکند و در این راه خود را تثبیت کرده است و در همه عرصه ها حضور دارد. ما نیز می بایست با چشم باز با این  مسئله برخورد کنیم. و بر همین اساس وزارت ارتباطات نگاه ویژه ای به بومی کردن این صنعت دارد. و با حمایت از پژوهشگران و جوانان در راه این بومی سازی تلاش میکنیم. البته این به معنای قطع رابطه با دیگر کشور ها نیست. ولی از نظر علمی باید خودکفا باشیم.

وزیر ارتباطات با اعلام اینکه همکاری با جوانان و فارغ التحصیلان و همینطور بخش خصوصی برای کشور سود مند خواهد بود گفت: اگرچه تکیه به بخش های مذکور گران تر خواهد بود ولی در نهایت سود به همراه خواهد داشت ؛ اقتصاد مقاومتی هم به همین معنا است.
باید طوری عمل کنیم که دولت کوچک و چابک شود و همه امور  را به مردم و بخش خصوصی واگذار کنیم، نقش مهمتر دولت نظارت و حمایت است و تصدی گری وظیفه بخش خصوصی است .
ما نیز در سه سال گذشته بخش خصوصی را از خود دانسته ایم.

وی با بیان اینکه باید اذعان کرد دولت در برخی مواقع بخش خصوصی را هنوز رقیب میداند و این امر یک سم است و ما باید بخش خصوصی را همکار خود بدانیم.

وزیر ارتباطات در ادامه با اشاره به موضوع "اقتصاد فنی" گفت: این نوع اقتصاد یعنی ما باید توانمندی های علمی و فنی را افزایش دهیم، همینطور خرید های ما از خارج از کشور باید یک پیوست فناوری داشته باشد و با هر خرید بتوانیم توانمندی های خود را بالا ببریم و به این نکته توجه داشته باشیم که از نظر دانش چه چیزی وارد کشور میشود چراکه دانش به معنای بخش پژوهشی است که باید به آن نگاه ویژه داشت.

وی با اشاره به موضع خدمت رسانی با کیفیت به مردم، گفت: یکی از مولفه های اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبر معظم انقلاب در حوزه ارتباطات یعنی خدمت رسانی درست و باکیفیت با تعرفه ارزان به مردم، این نمایشگاه برای همین است.

 به دنبال تولید محتوای داخلی و اپلیکیشن های بومی هستیم

واعظی پای شبکه ملی اطلاعات را به صحبت های خود باز کرد و افزود:  فاز اول شبکه ملی اطلاعات به بهره برداری رسید و موجب بالا رفتن توانمندی کشور در این بخش شد زیرا  ما به دنبال بزرگ کردن بازار و تولید محتوای داخلی و اپلیکیشن های بومی هستیم.

وی با بیان اینکه دولت در ابتدای کار مشکلات فراوانی داشت و با تحریم های زیادی مواجه بود، گفت: اگر امروز بازار ICT حدود 4 هزار میلیارد تومان است، در 5 سال آینده این بازار به راحتی 3 تا 3.5 برابر افزایش می یابد و این موضوع جز اهداف ما است.

شبکه مدارس بخشی از شبکه ملی اطلاعات است

وزیر ارتباطات در مورد دستاورد های ارتباطی کشور ادامه داد: به کمک بخش خصوصی شبکه انتقال بیش از 3 برابر ، پهنای باند 6 تا 7 برابر و تعداد کاربران بیش از 10 برابر شده است.

واعظی در پایان با اشاره به شبکه ملی اطلاعات گفت: شبکه مدارس بخشی از شبکه ملی اطلاعات است و در این راستا باید همه مداس هوشمند شوند ، بر همین اساس مدارس استان البرز به عنوان پایلوت در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.